Tengen Toppa Gurren Lagann: Lagann-hen

באפריל האחרון הגדרתי את הסרט הראשון (מתוך השניים) של "Gurren Lagann" כאכזבה. כיום, לאחר שצפיתי בסרט השני, הבנתי גם למה: הסיבה היחידה לקיום שלו היא להיות מקפצה עבור הסרט השני והמצוין, אעיז אף לומר כי הוא מתעלה על המחצית השניה בסדרה עליה הוא מבוסס.

למי שקורא את הביקורת הזו מבלי לדעת במה מדובר שיסגור בבקשה את הדלת אחריו. לכל השאר: הסרט השני ממשיך מאותה נקודה בה עצר הסרט הראשון, בעיצומו של הקרב מול המלך דריל [King Drill]. סימון הקטן מנצח את החבר'ה הרעים, הופך לשליטם הבלעדי של כל תושבי הפלנטה ואלה מצידם מקימים עיר עתידנית בשם "קאמינה סיטי" (על שם אתם יודעים מי. בדיוק, פנחס לוי).

אלא שהצרות לא מאחרות לבוא. בעצם הן כן מאחרות לבוא… קצת… כעבור 7 שנים. ניאה, אהובת ליבו של סימון, מזהירה את תושבי כדור הארץ כי בעוד 3 שבועות הירח עומד לבקר אותם קרוב-מדי. כעת הסיבה לשלטונו של דריל מתגלה: שמירה על סטטוס-קוו בו יצורים מהחלל בשם "אנטי ספירל" לא יעשו מכדור הארץ מתמטיקה (קרי: יפרקו אותו לגורמים. בויה!). כעת בני האדם יצאו מהמחילות, הסטטוס-קוו נשבר והאנטי ספירל עצבניים.

תגידו, כשיש איזו מלחמה או מיתון, את מי אתם מאשימים? בדיוק, את הממשלה. ליתר דיוק את מי שעומד בראשה. תושבי קאמינה סיטי זועמים על סימון, מי שעד לפני שעות ספורות היה גיבורם האגדי, ועל כן הוא נשפט לעונש מוות. עם זאת, כדור הארץ לא ילך קיבינימט ללא מלחמה וחברי הגורן-דאן מתאחדים לראשונה מזה 7 שנים, בתוספת ויראל שישב עד כה בכלא, והחזה של יוקו שחזר אחרי קריירה כמורה ביסודי. ומה הם הולכים לעשות מול האנטי ספירל (כי להושיב אותם על כיסא נמוך הוכח כשיטה לא יעילה)? להילחם בקטטה הגדולה ביקום.

המחצית השניה בסדרה, שמתרחשת לאחר מותו של קאמינה, זכתה לשבחים מצד אחד ומאידרך רבים התרעמו עליה, ואפשר להבין למה, הרי אין את קאמינה. אולם העלילה לא רעה, והסרט החדש עושה צדק עם המחצית הפחות מפורסמת ולוקח אותה רחוק יותר… מעבר לגן-עדן. בניגוד לסרט הראשון המהיר והמקוטע, זה החדש הוא רצף אחד של עלילה ולא מרגיש בכלל כמו ריקאפ. רבות מהסצינות שופרו ונוספו דיאלוגים חדשים. "Lagann hen" אף קיבל מבנה של סרט יותר מאשר סדרה, והוא מכיל פרולוג ואפילוג, וניואנסים שמאפיינים יותר קולנוע מאשר טלוויזיה.

האווירה כולה היא קטרזיס אחד גדול, ואין רגע אחד במהלך השעתיים בהם שהשתעממתי או בדקתי את השעון. אגדיל אף לומר שאם אתם הולכים לצפות כעת בסדרת האנימה, תעצרו אי שם בפרק 17 ומשם תראו את הסרט לפני שתמשיכו את הסדרה. יצירת מופת שכזו הופכת את הפרקים (המייגעים בחלקם) למיותרים, והייתי הרבה יותר שמח אם סדרת האנימה הייתה מסתיימת במפלתו של דריל והיה יוצא רק "Lagann hen" כסרט המשך שעומד בפני עצמו. אך לצערי מחלבת הכספים הכריחה אותנו לקבל סרט ראשון מיותר ומחצית עלילתית נוספת שטובה רק לקראת סופה. אז אם עוד נותר בכל ספק שגורן לאגאן היא הסדרה היחידה בשכונה שלא עושה חשבון עם היקום, צפו בסרט.


הטוב: רובוטים זורקים גלקסיות אחד על השני
הרע: אנטי ספירל
והמכוער: אנטי ספירל אחרי שזרקו עליו גלקסיה

ציון במדד OK – סביר פלוס פלוס

Tengen Toppa Gurren Lagann: Lagann Hen | יפן | 2009 | מכה, מד"ב, אקשן, קומדיה, רומנטיקה, צ'אק נוריס בכיס הקטן | 125 דקות | סטודיו GAINAX | במאי: הירוֹיוּקי אימאיישי


♦ לקריאה נוספת: Tengen Toppa Gurren Lagann – Gurren hen [הסרט הראשון]

OKTengen Toppa Gurren Lagann: Lagann-henאנימהאנימה OKאנימה אוקיאנימה אוקייביקורתביקורת בלוגבלוגגורן לאגאןסדרהסרטרובוטיםרם קיץ