Nisekoi: Second Season

ספוילרים לעונה הראשונה.
מומלץ גם לקרוא את הביקורת על העונה הראשונה.
לא מומלץ: ללטף קיפוד.


אהבתי את העונה הראשונה של Nisekoi בגלל הרבה סיבות: סטודיו Shaft העניקו לסדרת שונן ג’אמפ גנרית מראה יוקרתי, הסיפור מלא בדמויות צבעוניות והסדרה עצמה היא אינה הקומדיה הרומנטית הטיפוסית לה אנו רגילים. עונה חדשה עבור הסדרה לא הייתה שאלה בכלל עבור הצופים האדוקים, אך לצערם של המפיקים: לא היו הרבה צופים כאלה. לכן קיבלה Nisekoi עונה שנייה בחסד רב, עונה בת 12 פרקים בלבד (לעומת ה-20 של קודמתה) שלא מקדמת את העלילה.


בפעם האחרונה שראינו את קוסאקי, היא הבינה שהיא אוהבת את ראקוּ. הולי שיט! כמה דמויות טסונדרה של ג’אמפ אתם מכירים שאשכרה משלימות עם העובדה שהן כן אוהבות את הגיבור? אך מי שחשב, או קיווה, שמשולש האהבה (או מחוּמש האהבה, תלוי את מי אתם סופרים) יתפתח לאנשהו – היכונו לאכזבה. עונה 2 זו עונה של דמויות, לא עונה של סיפור. הפרק הראשון של העונה עוסק לדוגמה בקיריסאקי שפועלת קשה כדי שראקו ישים לב לשינויים חיצוניים בה. וכך שאר הפרקים, שמתרכזים בדמות בודדת בתוך הקבוצה, במקום, ובכן, בקבוצה.

זוכרים את הפלשבק שמתרחש בקיץ לפני 10 שנים? הפלשבק הזה טומן בחובו את שאלת השאלות: מי היא אותה אהבת ילדותו של ראקו לה הבטיח את לבוֹ? בעונה הקודמת הלנתי על כך שפמפמו לנו את הפלשבק בכל הזדמנות, והוסיפו דמויות נוספות למשוואה. על אף שאני שמח כי הפלשבק בעונה החדשה לא ירד לרמה של סרסור – זו לא סיבה להתעלם ממנו לחלוטין. 12 פרקי העונה לא מקדמים את הסיפור בהווה, או את הסיפור בעבר, לשום מקום. אפילו מערכת היחסים בין הדמויות דורכת במקום: ראקו אוהב את אונודרה. אונודרה אוהבת את ראקו. צ’יטוגה אוהבת את ראקו. ראקו אוהב את צ’יטוגה אבל הוא לא יודע את זה עדיין. והרבה בנות אחרות אוהבות את ראקו, אבל יש להן דרך ממש גרועה להראות את זה. זוהי התבנית, וכמו כל תבנית שאנו מכירים: היא נשארת מקובעת.

אין זה מעיד על כך שהעונה הזו חלשה, היא פשוט לא מוצלחת כמו שהיא יכלה להיות. ועם זאת, העונה החדשה מותירה את הצופים עם רגעים זכורים. שני הפרקים האהובים עלי הם פרקים 3 ו-4: זו למעשה הסגה הטובה ביותר של Nisekoi עד כה. הסיפור, שמתרחש בכריסמס, מציג את אימהּ של קיריסאקי: מיליארדרית שמחזיקה את העולם כולו בביצים. אדם קשוח ועסוק עד כדי כך שעל מנת לפגוש את בתה היא צריכה לתכנן זאת ביומן מספר חודשים מראש. מלבד העובדה שסטודיו Shaft עלו רמה בשני הפרקים האלה בכל מה שקשור לאנימציה ויופי ויזואלי (זה פאקינג סרט), הסיפור כאן הוא הסנטימנטלי ביותר באנימה. ובסופו של יום, כן, הוא לא מקדם בהרבה את העלילה הראשית, אבל בחיי שתהנו מכל רגע.

בתור עונה שמתרכזת בדמויות שלה באופן פרטני, לפחות זכיתי לקבל קצת יותר מידע על שוּ, חברו הקרוב ביותר של ראקו ודמות שעד כה לא קיבלה הרבה כבוד באנימה. גם הוא, מסתבר, בן אדם עם רגשות, ופרק 10 בכיכובו מחזק לא רק אותו, אלא את מערכת היחסים בינו לבין ראקו. לראשונה ניתן להבין מדוע דווקא שני אלה הם חברים קרובים.

וכן, יש גם את הארוּ. הארוּ היא התוספת החדשה והמשמעותית ביותר: מדובר באחותה הקטנה של אונודרה, והדמות המעצבנת ביותר שראיתי מאז המלך ג’ופרי; אני באמת לא מבין את זה, הרי יש מספיק בנות בָהארם של ראקו. בשביל מה חייבים גם אותה? הארו היא סטראוטיפ מהלך של כל טסונדרה שאי פעם כיכבה על המסך, מחוּזקת פי 200. לא רק שהעונה הזו לא מקדמת את הסיפור קדימה, בגללה הוא הולך אחורה. ובעוד שהדמויות החשובות בסיפור לא מקבלות את אור הזרקורים כמו שהן צריכות, הארו נהיית – די מהר – הנקבה האינטגרלית של העונה.  עובדה מעצבנת בהתחשב בכך שהיא מופיעה לראשונה רק בפרק השביעי.

אם אתם אוהבים את Nisekoi, אתם מוזמנים להתייחס לעונה הזו כאל נספח. אפילו שלושת פרקי ה-OVA שיצאו בין שתי העונות קידמו את הנרטיב באופן מוצלח יותר. אך בזכות בימוי נהדר, מגוון רגעים מקסימים (וחצי פרק מאהו שוג’ו חביב ולא מזיק, הראשון של Shaft מאז Madoka), זו עונה שעושה את הכי טוב שאפשר במסגרת הקטנה שוקצבה לה. זה עדיף מכלום.


הטוב: סגת כריסמס, המושקעת והטובה בסדרה; דמויות משנה מקבלות אופי.
הרע: עונה שדורכת במקום; מישהו צריך לסטור להארו… פעמיים.
והמכוער: ה-“:” בכותרת של העונה. באמת, יפן, באמת?

ציון במדד OK – סביר

:Nisekoi | יפן, 2015 | רומנטיקה, קומדיה, הארם, עלי סאקורה | 12 פרקים | סטודיו Shaft | קוֹאוּקי אוּצ’יאמָה [סמייל מ-“Ping Pong The Animation”], נאוֹ טוֹיָאמה [קאנון/אפולו מ-“The World God Only Knows”], קאנה האנזאווה [שיאוֹרי/מינרווה מ-“The World God Only Knows”] | יוקי קאג’י [ארן יאגר מ-“Attack on Titan”], יוּמי אוּצ’יאמה [מרגרט מ-“Buddy Complex”], איָינְה סאקוּרה [מיקה מ-“Psycho-Pass 2”. היא חייבת להתחיל לבחור תפקידים פחות מעצבנים] | בימוי: אָקִיוּקי שינוֹבּוּ, נאוֹיוּקי טאטסוּוָוה | יוצר מקורי: נאוֹשי קוֹמי


לקריאה נוספת:
· Nisekoi [ביקורת על העונה הראשונה]

לקריאה נוספת

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם