Naruto Shippuden: Inheritors of the Will of Fire

יש כאלה היודעים כי האביב הגיע לפי האלרגיות שמתפתחות אצלם. יש כאלה שיודעים זאת לפי חג הפסח. ויש כאלה – כמוני – שיודעים זאת לפי דבר אחד: סרט חדש של נארוטו יוצא ל-DVD.

זאת כבר נעשתה כמעט מסורת שסרטי נארוטו יוצאים לקולנועים ביפן בקיץ, ורק באפריל שאחריו זוכה שאר העולם לצפות בו כשגרסת ה-DVD משתחררת להנאת ציבור המורידים. יש כבר מי שהתייאשו, ונתוני המכירות יעידו על כך, ויש מי שדווקא מוצאים בסרטים סוג של הפוגה. מה לגבי? ובכן, כפי ששמתם לב, עדיין לא פרשתי.

הסרט השלישי בסדרת “שיפודן” (והשישי באופן כללי) הוא הראשון שגם הולך יד ביד עם עלילת הסדרה; אם עד כה עסקו הסרטים במעין משימה צדדית בארץ זרה, הרי שהסרט החדש לוקח את העלילה הראשית ומוסיף לה מרכיבים משלו. מה יוצא? סלט, ולא טעים במיוחד.

מי שתוהה על מה העלילה, היא על עמלק אחד בשם הירוּקוֹ שמחליט להשתלט על העולם. איך? הוא חוטף נינג’ות בעלי בּלָאד לָיין לימיט (יכולות שבטיות העוברות בתורשה, בדומה לשרינגאן) מארבע הארצות הגדולות, על-מנת למזג את כוחם אליו ובכך להפוך לנינג’ה האולטימטיבי. ארבעת המדינות מאשימות את ארץ האש, בה שוכנת קונוהא, כיוון שהיא היחידה שלא נפגעה בידי הממזר הזה. ריחות מלחמה עולות באוויר, ובמידה ולא ימצא פתרון – ארץ האש תיאלץ לפרק את קונוהא על-מנת לשמור על השלום.

קאקאשי מתנדב להיות שאהיד וטסונאדה שולחת אותו להתפוצץ אצל הירוקו, וזה מצידו מתעניין בשרינגאן של קאקאשי – הרכיב האחרון שחסר לו על-מנת להפוך לנינג’ה האולטימטיבי! בוהאהאהא *ידיים עולות לאט לאט באוויר* בוהאהאהאהא! נארוטו, היחיד שעדיין מאמין בכוח האמונה, החברות והראמן, יוצא להשיב את הסנסיי.

הסרט החדש של שיפודן מצטיין בלקחת דברים שהיו איזוטוריים בסדרת האנימה, ולהפוך אותם לחלק האינטגרלי ביותר בעלילה. כך למשל המשפט “נינג’ה שמפר חוק הוא חלאה, אך נינג’ה שנוטש את חבריו הוא חלאה אף יותר”, שקאקאשי לימד את הקבוצה באחד מפרקיה הראשונים של הסדרה (משפט אותו הוא ירש מאוביטו), נשמע בסרט הזה כל-כך הרבה פעמים עד שהוא נהפך למנטרה.

בכלל, כל העלילה של הסרט מתערבבת חזק בעלילה הראשית של הסדרה. לפתע הירוקו היא דמות מפתח שצמחה מתוך קונוהא, והניסויים שהוא עושה בכימרות מזכירים את הניסויים של אורוצ’ימרו. התכנית שלו להפוך לשינובי האולטימטיבי תזכיר עבור כל קוראי המאנגה תכנית מסויימת שעתידה להיחשף בקרוב בסדרת האנימה. דרך הפעולה של הירוקו דומה לזו של קבוצת האקאטסוקי, והיקף האיום שלו לא פחות קטן משלהם. אך ההבדל הוא שהאיום של הירוקו מתחיל ומסתיים בשעה וחצי סרט, שכולל בתוכו אלמנטים של סאגה שלמה של נארוטו. דברים שאף אחד מעולם לא חשב לעשות בסדרת האנימה, לפתע מקבלים תמריץ בסרט. טוב, כי את הסרט חייבים לסיים מתישהו.

כל אנסמבל הדמויות של נארוטו מגיח בצורה זו או אחרת; מלבד חבריו לקבוצה ולאקדמיה, דמויות נוספות המופיעות בסרט כוללות את גאארה (שנותן פייט ראשון מול נארוטו מזה זמן רב על המסך) והופעת אורח קצרה-מכדי-לעשות-רושם של ג’יראיה: האיש והסנדלים. אפילו טסונאדה העזה לצאת מהמשרד שלה. בפעם האחרונה שזה קרה בסדרת האנימה עצמה, סאסקה עדיין היה הביץ’-בוי של איטאצ’י. יותר מדי דמויות ראשיות בסרט אחד זה כמובן לא משהו שמסתדר, ובסופו של דבר אור הזרקורים כוון כלפי נארוטו, סאקורה, קאקאשי ושיקאמארו ( או מר “איזה ניג’וס” בגרסא הישראלית). לא נמאס מהחבורה הקבועה? מה רע באיזה סרט על חברי אקאטסוקי?

בשנים האחרונות הסרטים של נארוטו מנסים להיות מושפעים מהאירועים האקטואליים האחרונים בסדרת האנימה. כך לדוגמא “Bonds” שם דגש על סאסקה, כשבאותה עת בסדרה הוא עתיד היה לקבל את הסאגה הארוכה בכיכובו. הסרט הנוכחי השתמש בקאקאשי גיידן כמוטיב חוזר בעלילה, ממש באותה התקופה בה שודר הקאקאשי גיידן. לצערי, מלבד דמותו של אוביטו שמלווה את רוח הסרט, נדמה כי סיפור הגיידן (המעולה, יש לציין) נדחף לסרט הזה בכוח. ועל זה נאמר: כל המוסיף, גורע. נראה איך הסרט הרביעי יסתדר עם הגימיק החדש שלו – אביו של נארוטו, שבעת הקרנתו כבר צפויים לעבור ההתפתחויות בכיכובו בסדרת האנימה.

אין לסרט השלישי יותר מדי מה להציע. הגרפיקה והאנימציה נעשו בידי הצוות הטוב ביותר של הסטודיו, אך רמת הקרבות, טובה ככל שתהיה, לא דומה לזו של “Bonds”. אי אפשר להנות יותר מדי מסרט של נארוטו כשיודעים שאף אחת מהדמויות לא תמות, ושום דבר לא ישפיע על העלילה הראשית. זה מוריד הרבה מהמתח והצופים מוצאים את עצמם קלועים בתוך בשעה וחצי אותה הם לא יזכרו לאחר-מכן. הפתרון המתבקש על-מנת לעשות סרט נארוטו מהנה, הוא להפסיק להתעסק בסיפורים גרנדיוזיים המחקים את העלילה הראשית, ולהתעסק בנטו הנאה. נטו קרבות. נטו הומור. נטו נארוטו.


הטוב: איכות הפקה גבוהה, קרבות טובים. עלילה גדולה ומאיימת יותר מהעלילה בסרטים הקודמים.
הרע: שום דבר שכבר לא ראינו קודם. התעסקות מיותרת עם העלילה המקורית של הסדרה.
והמכוער: הירוקו.

ציון במדד OK – סביר

Naruto Shippuden: Inheritors of the Will of Fire | יפן, 2009 | אקשן, פנטזיה, הרפתקאות, רעים חסרי חוש אופנה | 95 דקות | סטודיו Pierrot | הפצה: TOHO | ג’ונקו טאנגוצ’י, סאטושי הינו, צ’יאה נאקאמורה, קאזוהיקו אינואה | במאי: מָאסָאהיקוֹ מוּרָאטָה | יוצר מקורי: מאסאשי קישימוטו

לקריאה נוספת
השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם