Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4

alt

גילוי נאות: לא שיחקתי בעבר ולוּ בכותר אחד בסדרת 'Ninja Storm'.

וואו, זה מרגיש טוב להוריד את זה מהחזה. בא לי שוב! הממ… אני שונא מלפפונים! אני מנוי של הוט! בצל זה טעים! ו… אני מתגנב לגני-חיות בלילה כדי לחטט ליענים באף (אל תשפטו אותי. זו מיכל שמעדיפה שנהיה בהוט).

אה, ו-Naruto נהייתה סדרה שמביך לצפות בה.
אל תבינו לא נכון. אמרתי לא פעם שאם יורידו את שכבות הפילרים (אפילו לא את כולם) תתגלה בפנינו סדרת שונן מעמיקה וכיפית. יום יבוא, כשישדרו את Naruto Kai או משהו, יותר אנשים יבינו את גדולתה. אך את מה שאני שומר בבטן אני הולך להקיא בביקורת על Shippuden, אם כי בקצב הזה יש סיכוי שסבא שלי יעפיל לתחרות מיס יוניברס לפני ש-Shippuden תסתיים. לפחות אתם יכולים להבין את המניע שלי לשחק ב-Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, המשחק האחרון (חח, ממש) בסדרת המכות המפורסמת של CyberConnet2 – כי אם האנימה לא מאפשרת לסיים את העלילה, בואו ניתן את הכבוד למישהו אחר.

כן, זה בדיוק כמו שזה נשמע: שילמתי 160 ש"ח על מנת לחזות בסיום של Naruto באנימציה ובדיבוב. על הדרך — למזלם של כרטיס האשראי והמצפון שלי — גיליתי שהמשחק עצמו לא רע בכלל.

alt

מצב הסיפור של Ninja Storm 4 אינו סלחני כלפי מי שזר ליקום הסדרה; אם לא שיחקתם במשחקים הקודמים, או לא קראתם את המנגה, או שנטשתם את האנימה בסגת זאבוזה (RIP) – לכו שחקו ב-Street Fighter V או משהו; אלא אם הסיפור מעניין לכם את הנחיר. ואם כן, אז חבל. זה סיפור טוב.

[ספוילרים בפסקה הקרובה. דלגו לפסקה הבאה אם זה מפריע לכם].
עלילת Ninja Storm 4 זורקת את השחקן לתחילת המערכה האחרונה במלחמת השינובים הגדולה; מלחמה שפרופסורים להיסטוריה יתקשו להסביר. בשורה התחתונה, כולם VS מאדארה, כאשר מאדארה – סליחה על הביטוי – מזיין את כולם בטוסיק. כל חמשת הקאגות הפסידו, וגורל העולם מוטל על כתפיו של נארוטו, רק שזה מצדו בעיצומו של קרב מול האיש והמסכה, טובי. תוך דקות מתחילת המערכה אנו מגלים מי מסתתר מאחורי אותה המסכה; אוביטו, חברו הלא-מת-בכלל של קאקאשי. בתור אחד שלא שיחק במשחקים הקודמים, שמחתי לגלות שסדרת Ultimate Ninja טרם כיסתה את ה-'קאקאשי גיידן', וזו החלטה חכמה של המפתחים לפתוח עם הסגה הזו את הסיפור. במקביל לקרב מול אוביטו, סאסקה הביס את קאבוטו ומחליט שזה זמן טוב לחקור באיזה צד של המלחמה הוא מעדיף לשחק, ולשם כך הוא מקים לתחייה את ההוקאגה הראשון. והשני. והשלישי. והרביעי (הראשון היה מספיק, אחי) בכדי לשמוע כיצד הוקמה קונוהא ומדוע מאדארה כזה דושבאג.

מדובר בשינוי מרענן לעומת האנימה; המשחק מאפשר לחוות את אירועי הסדרה ברצף, זאת מבלי להמתין שבוע להמשך הסיפור, או גרוע מכך: חצי שנה עד שייגמר איזה פילר ובו סאסקה עובר חוקן קפה אצל ג'יראיה, או שיט אחר שהתסריטאים המציאו. זה נשמע מובן מאליו כל העסק הזה של עלילה לינארית, אוּלם האנימה של Naruto היא כמו בן-זוג לשעבר שהתעלל בך פיזית, בעוד שהמשחק הוא החבר החדש והנורמלי. 'נורמלי' זה לא אומר מצטיין: קטעי קישור רבים במשחק הם למעשה תמונות סטילס עם דיבוב (Ninja Storm 4 שוקל איזה 40 ג'יגה. הכונן הקשיח היה נשרף לוּ היו דוחפים 20 פרקי אנימה לתוכו). ב-CyberConnect2 עשו את מירב המאמצים כדי שבכל זאת נקבל חוויה סינמטית; בכל רגע נתון יש אלמנט דינמי ברקע, כמו עשן מיתמר או עלה שנידף ברוח. קטעי קישור אחרים — רובם בחלק של הסיפור שמתרחש אחרי הנקודה אליה הגיעה האנימה — מנצלים את אנימציית ה-Cel Shading ומעבירים את העלילה באמצעות גרפיקת המשחק. כאשר המלחמה מול מאדארה נכנסה להילוך חמישי, כבר הפסקתי לשים לב לשפתיים הלא מסונכרנות. ולדואגים: כן, אפשר לבחור בין דיבוב באנגלית לדיבוב היפני המקורי (נחשו מה אני בחרתי?).

alt

לא תאמינו, אבל בתור בונוס לרוכשים מסתתר משחק מכות בתוך החבילה הזו. 
הסיבה שעד כה לא התנסיתי במשחקי הסדרה הקודמים היא מערכת הקרב; אני חסיד גדול של משחקי מכות שמתרחשים בזירות דו-ממדיות. כאשר אני שולט על דמות ב-Tekken למשל, אני אוהב לדעת שעלי להתרכז רק בקומבואים ובהגנה, וכדי להגיע ליריב עלי ללחוץ ימינה או שמאלה – או לחכות שניה וחצי כדי שהוא כבר יגיע אלי. אוּלם ב-Ultimate Ninja היריב עשוי לעמוד במרחק 6000 מטרים בכיוון צפון-מערב, ולמי יש כוח להתעסק עם שושנת הרוחות במשחקים כאלה? אך המערכת פשוטה משחשבתי: הקרבות מהירים והשליטה נוחה וידידותית, ואם אני רוצה להוריד חיים ליריב, מה הבעיה לזרוק איזה קונאי או פשוט להשתגר אליו? לפעמים אני שוכח שזה פרנצ'ייז על נינג'ות.

יהיה זה שקר אם אגיד שלמדתי את מערכת הקרב על בורייה. מדובר בצאצא ה-15 בסדרה שמשתכללת מכותר לכותר ולומדת מטעויות. Ninja Storm 4 הוא מכלול כל השיפורים שעברו על הסדרה לאורך השנים, ומתחת למכסה המנוע תמצאו חלקים ששחקנים חדשים כמוני לא יודעים מה תפקידם. אבל לא מדובר במועדון סגור לוותיקי סדרת המכות: לפי חוק בושנל, המשחק קל ללמידה וקשה לשליטה. יש קומבואים רבים שוודאי החמצתי, אוּלם המערכת נדיבה ביותר עם קומבואים פשוטים-יותר אך מרהיבים לא פחות (וריאציה אפקטיבית של ראסנגן ניתן להפעיל בלחיצה על עיגול חמש פעמים). ובינינו, מספיק שתיזכרו להשתמש הרבה במקש ה-R2 והריבוע כדי שתוכלו להיראות כמו מומחים בפני החברים שלכם (סליחה, יצאתי מנקודת הנחה שיש לכם חברים). כל זה מאפשר לקרבות לשמור על רמה רציפה של אפּיוּת. זוכרים למשל את הקרב באנימה בין קאקאשי לאוביטו? או את פרק 167 האגדי? אז ב-Ninja Storm 4 כל קרב נראה מצוין, ולא רק אלה שחשובים לעלילה. למעשה, CyberConnect2 שיכללו את מרבית הקרבות כך שהם יותר גרנדיוזיים וסינמטיים מהגרסה המקורית שלהם. עוד לא חוויתי את 'Naruto' בצורה הזו, ולמדתי שיש הבדל משמעותי בין לראות את גאי סנסיי הופך למפלצת טאיג'וטסו, לבין להיות זה שעושה זאת בעצמך.

alt

אני מתנצל שלא הרחבתי על האספקט הטכני, אך לא שיקרתי כשאמרתי שבאתי עבור הסיפור; זה לא אומר כי אנטוש את Ultimate Ninja Storm 4 עכשיו כשסיימתי את הקמפיין (שגזל ממני 9 שעות, שזה שעה יותר מהממוצע לפי How Long to Beat. אני כזה נוב), כי יש לו הרבה מה להציע מעבר ל-Story Mode. מצב הרפתקאות למשל נפתח עבור השחקנים שסיימו את הסיפור, וניתן להסתובב בו בחופשיות בקונוהא ולהשתתף במשימות צד. הקרבות במוד החדש מאתגרים יותר, מה שילטש את יכולותיכם כשחקנים או יגרום לכם לזרוק נעל על המסך. ואם אתם ממש מזוכיסטים, קיימת אפשרות לתת לשחקנים אחרים לקרוע לכם את הצורה במצב האונליין (נטול הלאגים), או שאתם יכולים להפעיל קרב רנדומלי נגד המחשב ולתת לו לעשות את זה.

בתור המשחק האחרון בסדרה (שוב; פחחח) לא מפתיע שיש בו כמות מרשימה של דמויות, ובזכות נפלאות ה-DLC תוכלו גם לשחק עם בורוטו או הגיבורים הראשיים בגרסתם מהסרט "The Last". זוהי חוויה עם חיי מדף ארוכים, ובדומה לכותרי מכות איכותיים אחרים – 'Ninja Storm 4' יישאר בכונן הקשיח שלי בתור ערכת חירום כאשר אין לי חשק למשחקים כבדים או ל-Rocket Leauge. ואם לא בשביל הקרבות או הסיפור, אז לפחות בשביל קליפ הפתיחה שמוצלח בהרבה מהפתיחים האחרונים של סדרת האנימה…

סדרת האנימה…

האנימה…

זמן לחזור לחבר המתעלל.

alt


הטוב: מערכת ידידותית לשחקנים חדשים; קרבות אפיים; משחק מלוטש וממכר.
הרע: Story Mode שמתנכר למי שעלילת Naruto זרה לו.
והמכוער: את הקומבו המרשים ביותר שלי הפעלתי כשהחתול קפץ על הג'ויסטיק.

ציון במדד OK – סביר פלוס פלוס

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 | יפן, 2016 | CyberConnect2, Bandai Namco Entertainment | מכות, אקשן, צרחות | Playstation 4, Xbox One, PC

לקריאה נוספת

התגובות נעלות