Naruto Shippuden: The Lost Tower
יצא הסרט השביעי של נארוטו ל-DVD. אם ציפיתם שמישהו בהפקה ילמד לקח אחרי שישה סרטים ממוצעים (במקרה הטוב), צפויה לכם אכזבה. הסרט החדש אינו מחדש דבר, ויתרה מזאת: הוא אף גרוע יותר מקודמיו! אפילו מינאטו, ההוקאגה הרביעי, לא מציל אותו מאסון מוחלט. כיצד זה קרה, והאם בכלל יש טעם לסרטים נוספים?
במהלך הצפייה שמתי לב שהסרט משתמש באותה נוסחה בה השתמשו כבר חמישה מהסרטים: נסיכה יהירה נקלעת לסכנת חיים, ונארוטו מלמד אותה משהו מתוך ספר הקלישאות שהוא סוחב איתו לכול מקום. במקרה הזה מדובר ב-"תהיי חזקה ותאמיני בעצמך". בעצם רגע, זה תמיד "תהיי חזקה ותאמיני בעצמך". אני באמת לא מבין כמה קשה זה למצוא עלילה אחרת? הסרט מנסה אפילו להיות מקורי בזכות טריק חדש: מסע בזמן.
גם הפעם נארוטו והחברים נשלחים לתפוס שינובי מרושע שכמובן אינו קיים בעולם הסדרה. אחד החוקים הבולטים בנארוטו זה שאם הנבל התורן הוא מישהו שלא נברא באמצעות העט של קישימוטו, נגזר עליו להיות מכוער. בזמן שאותו מכוער מעיר ג'וטסו אסור, נקלע נארוטו למערבולת, וכאשר הוא מתעורר הוא מגלה שחזר 20 שנה אחורה. אלא שאין לו הרבה זמן להבין זאת בכוחות עצמו, כי מיד הוא מותקף בידי בובות מכאניות מעופפות. אם זה נשמע לכם לא מתאים לנארוטו, כנראה שלא ראיתם את הסרטים הקודמים; בניגוד לעולם הסדרה, שהטכנולוגיה בו מינימלית, הסרטים של נארוטו מתאפיינים בפאר הטכנולוגיה. כך למשל הסרט הראשון מתהדר ברכבת נוסעים וצפלין, בסרט השני יש טירה מכנית וחמישי היו נינג'ות על רחפות-רוח ממונעות. בסרט הנוכחי, הבובות המכניות הן כלום לעומת רוּראן, העיר בה נארוטו נמצא, שמאפיינה העיקרי הוא 1000 מגדלי-על שספק אם טובי הבנאים של ימינו היו מצליחים לבנות. בסרט העשירי נארוטו כבר ימצא את עצמו בחללית. אני לא מבין את ההתעקשות להרחיב את העולם הסדרה בצורה כה קיצונית. בעיקר כשיש מספיק דמויות, עלילות והיסטוריה רבה עבור קונוהא שאפשר לספר.
נכון, זה לא פייר להשוות את הסרט לקודמיו, או אפילו לסדרה. אך הוא לא מצליח לספק את הסחורה גם אם היה עומד בפני עצמו: הנסיעה בזמן קיבלה תירוץ קלוש, ולראשונה נארוטו הוא לא המטומטם היחיד בסביבה. כשהוא פוגש את מינאטו, מלווה בצ'וז'ה ושינה, מתנהל דיאלוג מסמר שיער:
מינאטו: אתה מהעתיד.
נארוטו: אני…מהעתיד?
מינאטו: *הסבר מצוץ*
נארוטו: היי, בעצם אתה נראה לי מוכר…אתה דומה לפסל של ההוקאגה הרביעי…
צ'וז'ה (שעמד לידם כול הזמן ואמור להבין שנארוטו מהעתיד): שטויות, זה לא יכול להיות. ההוקאגה השלישי עדיין מכהן.
הבן-אדם גאון!
יש לצ'וג'ה אגב תחרות קשה, כי גם הפרינססה שלנו לא ניחנה בשכל חד. הנבל התורן, שחזר 6 שנים אחורה מוקדם יותר, הספיק בזמן הזה להפוך ליד-ימינהּ. אך מתחת לאפה הוא הקים ממשלת בובות, תרתי משמע: חצי מהתושבים הוא חטף כדי שיעבדו בפרך מתחת לאדמה, והחליף את התושבים החסרים בבובות. מיותר לציין שהנסיכונת במשך 6 שנים שלמות לא הבחינה שחצי מתושביה הם קרובים של פינוקיו. עוד קודם לכן, כשנדחפה ממרפסת ארמונה הישר אל מותה (אל דאגה, סר נארוטו בדיוק עבר בסביבה), סירבה להאמין שיש מישהו שמנסה להרוג אותה. בהמשך הסרט, לא עברה דקה מבלי שיכולתי לנחש כיצד יעברו 30 הדקות הקרובות, ואם קיוויתם שלפחות יש הרבה אקשן הכולל את נארוטו ומינאטו, תחשבו שוב: עד לקרב הגדול, מינאטו ושני חבריו מגיחים ונעלמים באותה הדקה, ומשאירים את נארוטו להגן על הבחורה בעודם עושים אלוהים יודע מה.
פצחתי בשינה חטופה לקראת אמצע הסרט, או לפחות קיוויתי לקבל אחת כזו. זלזול כה רב באינטליגנציה לא ראיתי מאז הסרט השני, שעדיין מחזיק בתואר 'סרט הנארוטו הגרוע ביותר'. הסיבה היחידה שהסרט הנוכחי מתעלה עליו היא בגלל איכות ההפקה: הקרבות מרהיבים ביותר, קצביים ונראים מעולה. האנימציה, על אף שאינה עומדת באותה שורה עם הסרטים הקודמים, מתבלטת באיכותה. אפילו פס-הקול מצוין, טוב לא פחות מזה של הסדרה עצמה. זה אולי טוב לסרט, אבל בכול פעם שאני שומע מוזיקה טובה מתבזבזת על סרט רע, משהו בי מת. אותו דבר עם האנימטורים, שלולא הסרט הזה היו עובדים על סאגת פיין, הסאגה החשובה ביותר עד כה בסדרת האנימה, שנחלה אכזבה רבה בקרב המעריצים בגלל איכות הפקה בינונית.
ואם חשבתם שהכול שחור אז תנו לי להרגיע אתכם, כי יש דבר אחד טוב שיצא מהפיאסקו הזה: "נארוטו, הג'יני, ושלוש המשאלות". לראשונה סרט של נארוטו הוקרן מיד אחרי ספיישל קומי קצר, והתענוג היה צרוף. הספיישל הקצר הזה (14 דקות בלבד) מתרחש בתקופת הסדרה הראשונה. נארוטו, סאקורה, סאסקה, לי, טן-טן, נג'י, קיבה, שינו, הינאטה, צ'וג'י, סטיב, שיקאמארו, אינו וקאקאשי יוצאים לפיקניק על שפת הים. נארוטו מוצא בקבוק שמתוכו יוצא ג'יני המבטיח להעניק 3 משאלות. מתכון לצרות, כמו גם להרבה הומור. זמן רב לא נהניתי מהפן הקומי של נארוטו כמו שנהניתי בספיישל הזה.
צחוק בצד, האם בכלל יש עוד מקום לסרטים של נארוטו? לכאורה, הם מכניסים כסף. אבל תאמינו לי שסכומי עתק כמו שראה הסרט הראשון הולכים ומתרחקים מסרט לסרט. הסרט השמיני בסדרה, 'כלא הדמים', עומד לצאת בבתי הקולנוע ביפן. אם לשפוט לפי הטיזר הקצר, נקבל הפעם עלילה אפלה יותר וללא שום נסיכה במצוקה. אך הניסיון מלמד שכגודל הציפייה כך גודל הסטירה שמקבלים. היו סרטים שהבטיחו להיות אפלים יותר, וגם הסרט השביעי דובר רבות בעקבות מעורבותו של מינאטו. הסרטים של נארוטו צריכים להפסיק לצאת בתדירות של שנה – בדומה לסרטים של בליץ' – כדי לתת להם מרווח להתפתח, ועל הדרך להפסיק לפגוע באיכות הסדרה.
הטוב: אנימציה טובה; פס-קול מוצלח; הספיישל "נארוטו, הג'יני ושלוש המשאלות".
הרע: הסרט עצמו.
והמכוער: הראשון שהציע 'היי, בואו נעשה עם נסיכה'.
ציון במדד OK – סביר מינוס מינוס
Naruto Shippuden Movie 4: The Lost Tower | יפן, 2010 | 90 דקות | שונאן, אקשן, הרפתקאות, רפליקה של מיאזאקי | תסריט: ג'וּנקי טאקגאמי | במאי: מאסאהיקו מוּראטה | יוצר מקורי מסכן: מסאשי קישימוטו
התגובות נעלות