סרטים הוליוודיים מבוססי אנימה | איפה הם היום?

לפני כמעט שלוש שנים כתבתי מאמר אודות הקשר בין הוליווד לתעשיית האנימה. ידידות מופלאה הסתמנה בין שתי מעצמות הבידור, ידידות בעלת מספר רב של פרויקטים שאושרו בתקציבי-ענק. קיוויתי אז לחזור ביום מן הימים אל אותו מאמר ולראות מה אכן התממש מתוך תור הזהב שכמעט יצא לפועל.

אז קיוויתי.
מלבד “Astro Boy” והלייב אקשן שאתם לא זוכרים שיצא ל-“Blood: The Last Vampire” שלא נחשבים, שום סרט הוליוודי מבוסס אנימה או מנגה יצא לפועל כמתוכנן. 
מה לאלף עזאזלים השתבש? ובכן, כסף כמובן. בכל זאת (או למרות זאת) החלטתי לשים תחת זכוכית מגדלת כמה מהפרויקטים היחידים שיש שמץ-של-סיכוי לראות אותם דוברים באנגלית בעתיד על מסכי הקולנוע.

Akira
ב-2009 כתבתי שתאריך ההפצה המיועד שלו עומד על פברואר 2011. תרשו לי להגיד על זה: פחחחחחח.

הסרט כבר היה קרוב להתממש: ההפקה שלו, בניגוד למרבית הסרטים הדמיוניים עליהם תקראו בהמשך, אשכרה יצאה אל הפועל (ואפילו כמעט-ליהקו את דיין דא’האן, כוכב הסרט Chronicle, לתפקיד הראשי). ואילו שמות לא נזרקו לתפקידי המשנה: מהלנה בונהם קרטר וקירה נייטלי דרך גארי אולדמן ועד יהודה ברקן. אולפני וורנר סגרו את השלטר על ההפקה כבר 3 פעמים מאז שקנו את הזכויות על הסרט ב-2002, אך נדמה שהפעם זה סוף סוף עתיד להתרחש עם הינתן האור הירוק באוקטובר 2011. התכנית הייתה לפצל את אקירא ל-2 חלקים (זה טרנד כזה) אלא שהתקציב – שעמד על למעלה מ-100 מיליון דולר – קוצץ. “טוב, נסתדר עם מה שיש” אמר הבמאי, איזה רורי רובינסון אחד. אלא שאז וורנר, שסרטי הארי פוטר כנראה השפיעו עליהם יותר מדי, ביצעו קסם: הם העלימו עוד כמה עשרות מיליונים מתקציב הסרט. הבמאי המסכן נאלץ להסתפק ב-90 מיליון דולר. וסרט לייב אקשן מד”ב-עתידני שנאמן למקור, על כל האפקטים שבו, לא יכול להסתדר עם 90 מיליון דולר, מסתבר.

מגזין וראייטי מיהר להרגיע: וורנר בסך-הכל מעוניינים לשייף את התסריט שלטעמם לא מספיק טוב. בטח, אין לזה שום קשר לכך שהם מעוניינים בתסריט שיגרום לסרט להיות דל-תקציב. כדי להרגיע אותנו, הם אפילו זרקו לאוויר שמות כמו  תסריטאי האביר האפל ג’ונתן נולאן (הוראיי!) ותסריטאי גרין לנטרן מייקל גרין (בוווו). נשמע מעודד, אבל בפועל האולפן לא פנה לאף תסריטאי בעל-שם מאז שההפקה הוקפאה. אז, איפה סרט הלייב אקשן של אקירא עומד היום? בדיוק איפה שהוא עמד ב-2009, 2006 ו-2002.

Death Note
הנה פרויקט שיכול להצליח בגדול עם שליש מהתקציב (אחרי הקיצוץ) של אקירא, הרי לא צריך אפקטים בשביל התקף לב. נכון? מה גם שהאלמנט העלילתי של מחברת המוות יכול להיראות זהה בכל שפה (זאת בניגוד למה שיספרו לכם המעריצים המושבעים של אקירא). הרי זו סדרה על אחד שהורג אנשים עם מחברת, כמה קשה כבר להפיק לזה סרט? אז זהו, שוורנר מחזיקים בזכויות על מחברת המוות כבר למעלה מחצי עשור, והוא עדיין בשלב כתיבת התסריט.

השנה דווקא קיבלנו עדכון משמעותי שמוביל את הסרט צעד קדימה: וורנר שכרו במאי. הידד! מדובר בלא פחות משיין בלאק, מי שעשה את קיס קיס באנג באנג המוערך ב-2005 ומאז לא עשה כלום (כלומר, לא בתחום הבימוי. אני משוכנע שהוא כן עשה דברים אחרים כמו למשל שחיה צורנית, הליכות בפארק וכדומה). נכון נפלא? במאי מוצלח שכבר שנים לא עשה סרט, עושה קאמבק לעולם הקולנוע עם סרט ל-מחברת המוות. אפשר להיות רגועים.

זהו, שלא ממש. האדם מתכנן תכניות ואלוהים מצחקק צחוקיות: דקה וחצי אחרי ששיין ווסט הוצמד לפרויקט, מכל אלפי הבמאים המוכשרים וחסרי העבודה שם בחוץ, מארבל החליטו שגם הם מתגעגעים לשיין ווסט ושכרו אותו לביים את “איירון מן 3”. לאור ההצלחה חסרת התקדים של “הנוקמים” בימים אלה (ונחשו למי יש שני כרטיסי VIP להקרנה הראשונה ביום חמישי הקרוב?), אפשר להבין מה עומד בראש סדר העדיפויות של שיין בלאק בימים אלה, וזה לא היפנים עם המחברת שלהם. ואם חשבתם שזה נעצר פה, וראייטי (כן, שוב הם) הודיעו לא מזמן ששיין ווסט עומד לכתוב ולביים סרט על-פי דמותו של Doc Savage. אכן, צעד משמעותי אחד קדימה למחברת המוות, ושניים אחורה.

אם וורנר מעוניינים לקדם את הסרט, הם יחליפו במאי, ואתם יודעים מה? זה לא רעיון טוב. שיין בלאק מסתמן כאחד שיש לו ביצים להתנגד לרעיונות המופרכים של וורנר. האולפן רצה לשנות את סיפור המקור של לייט, להוסיף לו אלמנט של נקמה בעקבות רצח של חבר ילדות ולהיפטר מהשיניגאמי. שיין בלאק, בתגובה, הראה להם אצבע משולשת. מדובר ביותר מסתם במאי להשכיר, ואם זה מה שצריך כדי לקבל סרט איכותי של מחברת המוות, אין לי בעיה להמתין עוד כמה שנים טובות בשביל הסרט. העיקר שיקרה!

Bleach
פעם שלישית וורנר.

השמועות אודות הסרט הזה התגלגלו לראשונה ב-2010, וכרגע הפרויקט בשלבי התהוות. התסריטאי של ‘זעם הטיטאנים’ שכותב גם את הסרט הזה סיפר בראיון שהעיבוד יהיה נאמן למקור, ואפילו הזכיר את הלייב אקשן של דרגון בול בקונוטציה שלילית (בלשון המעטה). הצוות האמריקאי ישב ארוכות עם טיטי קאקא או איך שלא קוראים לו וגם עם המפיצים מבית שואיישה, והסרט – אם אכן יקרה – יתרחש ביפן. כל זה טוב ויפה, אבל איפה הסרט עומד? לאף אחד אין מושג. וורנר הפכו את ההפקה של אקירא לגיהינום והתקמצנו על כל סנט, ובליץ’ לא נראית זולה יותר.

השאלה היא כיצד סרט כזה יתורגם לקהל האמריקאי הרחב, בטח כשהעלילה תישאר נאמנה למקור כמו שנטען? הסיפור של בליץ’ הוא לא מהסוג שהקהל האמריקאי הממוצע צורך, בניגוד לדרגון בול שיכול היה להיות פוטנציאל קולנועי לא רע לו היה בידיים הנכונות. ועם יד על הלב: כמה מכם שצפו ב-“זעם הטיטאנים” באמת מתכננים לצפות בו שוב?

Battle Angel Alita
הפרויקט שאתם הכי רוצים לראות…שלא תראו.

ג’יימס קמרון, האיש והספינה, מבטיח כבר שנים שהוא יביים ויכתוב סרט המבוסס על “Battle Angel Alita”, מנגה שהוא מאוד מעריך. ג’יימס קמרון, שכידוע הוא לא מביים סרטים מתי שאומרים לו, אלא להפך, עבד שנים רק כדי לפתח את הטכנולוגיה שתאפשר לו להתחיל לביים את אווטאר. קמרון אפילו עשה טיזינג לצופים כשסיפר שהעבודה על אווטאר הייתה ‘משטח אימונים’ עבור אליטה (שאם יתרחש, הוא ייקרא “Alita: The Battle Angel” כדי לא לשבור את המסורת של קמרון לביים רק סרטים שמתחילים באותיות A או T) . אממה, כיום הוא עובד על אווטאר 2 ואווטאר 3, ולאחרונה הוא זרק לאוויר גם את השם “אווטאר 4”. בזמנו הפנוי הוא צולל באוקיינוסים, ובין לבין מביים סרטים דוקומנטריים. בראיון ל-NY Times סיפר קמרון שסרטי אווטאר הם הסרטים היחידים שהוא יביים, כך שאליטה – שתוכננה בכלל כטרילוגיה – לא תצא אפילו כסרט בודד, לפחות לא בעשור הנראה לעין.

אם אתם לא מבינים מה הפספוס, אני אסביר: ג’יימס קמרון הוא חלוץ קולנועי. האפקטים עבור “שליחות קטלנית 2” נחשבו בזמנו לפורצי דרך, ומאז ג’יימס קמרון מקפיד לטפח טכנולוגיות קולנועיות להעשרת החוויה הקולנועית. כך נולד פרויקט אווטאר. דמיינו את כל האפקטים הוויזואליים המדהימים של אווטאר (שייחשבו לבדיחה כאשר ‘אווטאר 2 ישתחרר) רק במקום אפוס מלחמתי עם דרדסי-ענק, זה יונחל אל תוך פאקינג באטל אנג’ל: מנגה המתרחשת במציאות פוסט-אפוקליפטית, ושהגיבורה שלה היא סייבורג ציידת-ראשים שחוקרת את עברה אותו היא אינה זוכרת למעט אומנות לחימה מיוחדת של סייבורגים. ועזבו אתכם אפקטים שמפקטים, ג’יימס קמרון הוא נכון להיום הבמאי המצליח בכל הזמנים, שכן הוא הפיק את שני הסרטים הרווחיים ביותר אי פעם (וגם היחידים שהרוויחו למעלה מ-2 מיליארד דולר בהכנסות).

אז כן, אין כרגע סרט שאני רוצה שייצא לפועל יותר מ-“Alita”.

Lone Wolf and Cub
Kamala Films רכשו את הזכויות להפקת סרט הוליוודי על-פי המנגה הקלסית משנות ה-70, אודות מוציא להורג בשירות השוגון שנאשם על לא עוול בכפו ויחד עם בנו בן ה-3 הוא יוצא למסע נקמה. התסריטאים של הסרט המדובר הם הזוג הנשוי ג’נט ודייוויד פיפלס שאחראים לסרט “12 קופים”. אתם יכולים להפסיק להעמיד פנים שאתם מביני עניין, אני גם לא מכיר את Kamala Films ולא צפיתי ב-12 קופים למעט בסאפארי. את הסרט צפוי לביים ג’אסטין לין, שביים את הסרט הראשון והחמישי בסגה המופתית “מהיר ועצבני“. הו, עכשיו זה נשמע…מעניין?

הגרסה ההוליוודית המדוברת היא חדשות ישנות, אך בחודש האחרון החדשות הפכו למעשים. אם אכן יצא לפועל, שובר קופות הוא כנראה לא יהיה – אך ללא ספק מדובר בעיבוד הפוטנציאלי הבוגר ביותר, זאת בשל האופי האלים והקודר של המנגה. חבל שטרנטינו לא מביים את זה.

Old Boy
ספייק לי יוצר סרט לייב אקשן על-פי המנגה (ובהמשך לייב אקשן קוריאני) “Old Boy”.
זה אמור לקרות בקרוב, על-פי התחזיות. את התפקיד הראשי מאייש ג’וש ברולין, אותו תראו בחודש הקרוב ב-“גברים בשחור 3”. למה אני מספר לכם את זה? כי זו הסיבה שהפקת הסרט נדחתה. זה בסדר, לא בהרבה: ההפקה תתחיל בסתיו הקרוב לכל המאוחר, מה שנותן לו תאריך הפצה אי שם ב-2013-14. כדאי שהם יזדרזו למצוא מי ישחק את אדריאן, הנמסיס של הסיפור, שכן קלייב אוון דחה את התפקיד לאחר שקולין פירת’ עשה זאת לפניו. שמו של כריסטיאן בייל מקושר לפרויקט גם כן, אם כי סיכוייו להשתתף בו קלושים. רוּני מאנה – הנערה בקעקוע דרקון האמריקאית – דחתה את ההצעה לככב בתפקיד הנשי הראשי. כן, יש להפקה תפקידים רבים לאייש לפני שהם מתחילים לצלם.

הסיפור, מי שתוהה, עוסק באדם שנחטף ונכלא למשך 15 שנים. כאשר הוא משתחרר, מחפש האיש את הסיבות לחטיפתו, רק כדי לגלות שלשוביו יש תכניות סדיסטיות נוספות עבורו. קבלו תיקון: חבל שטרנטינו לא מביים את זה.

הסרט עצמו יתבסס יותר על הסרט הקוריאני מאשר המנגה המקורית. זה לא דבר רע בהכרח שכן הסרט מגניב ברמות שאתם לא יכולים לתאר (וגם אני לא, כי לא ראיתי אותו עדיין). התסריטאי שכתב את העיבוד האמריקאי הוא לשם שינוי מישהו לא כזה אנונימי: מארק פרוטוסביץ’, שכתב את הסרטים “אני האגדה“, “ת’ור” ובעתיד גם “פארק היורה IV”. נוסף להיותו תסריטאי, ישמש פרוטוסביץ’ גם כמפיק. בואו נחזיק אצבעות שהסרט הזה לשם שינוי לא יקלע לקשיים.

 סרטים נוספים שכנראה לא תראו בקרוב:

– New Live Cinema רכשו ב-2005 את הזכויות להפקת סרט המבוסס על המנגה “Monster” עם תאריך יעד של 2009.
מאז לא נשמעה מילה.

– Fox המאה ה-20 וקיאנו ריבס רצו מאוד להביא את “Cowboy Bebop” למסך, אבל תקציב משוער של חצי מיליארד דולר קבר את הפרויקט, כי…ובכן, שום סרט לא צריך לעלות חצי מיליארד דולר. גורל הסרט אינו ידוע, אם כי אני לא ממליץ לשמור על אופטימיות.

– השנה אמור היה לעלות הסרט של “Bubblegum Crisis“.
זה כבר לא יקרה.

– דרימוורקס רכשו את הזכויות של “Ghost in the Shell” כדי להפיק סרט לייב אקשן (אלא מה עוד?). סטיבן ספילברג מיועד לביים, או לכל הפחות להפיק, ואפילו התסריט החל להיכתב על-ידי אותו אחד שכתב את “Shutter Island” (הסרט, לא הספר).
כל זה היה נכון ל-2008. מאז…דממה.

– זאק אפרון כבר לא יככב בלייב אקשן של “!Full Metal Panic”, כי הסרט פחות או יותר נקבר (וטוב שכך). אם זה מעודד מישהו, פרויקט מעריצים יפני בן רבע שעה – עם שחקנים אמתיים וכאלה – צפוי להשתחרר במהלך השנה, ולמען האמת: זה נראה טוב.

– פוקס קיוו שאם הלייב אקשן של דרגון בול יצליח, יופק לו לייב אקשן שיבוסס הפעם על “Dragon Ball Z“. הסיקוול כמובן לא ייצא לפועל, זאת לאור הכישלון המהדהד של הסרט הראשון. בחודשים האחרונים רצו שמועות אודות תחייה של הסיקוול, שמועות שהתבררו כשטויות במיץ עגבניות (לא צריך להסתיר את החיוך, קדימה…שחררו אותו).

לקריאה נוספת

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם