גודזילה: עיר על סף קרב

גן אורובוצ’י, אז  פה התחבאת!

מי שלא זוכר, גודזילה הגיע (לראשונה בחייו) אל עולם האנימה בטרילוגיית סרטים חדשה אותה כותב גן אורובוצ’י. הראשון בסדרה, “עולם של מפלצות“, מציג ניסיון נואש של קבוצת חיילים במשימה נואשת לכבוש את כדור-הארץ מהמפלצת בגודל 300 המטרים, אולם כדור הארץ השתנה באלפי השנים בהן נעדרו בני האדם – וכעת כל קקטוס וזבוב מנסים להרוג אותם.

אולם רק בסרט השני שיצא החודש בנטפליקס, “עיר על סף קרב”, מתלהטים היצרים: גיבור הטרילוגיה סאקאקי (אתם חייבים להעריך את כוח הרצון שלי לא לצחוק) מגלה כוכב הלכת לא היה ריק מאנשים וכי שבט פראי גדול התפתח בקולנויה תת-קרקעית, מהסוג שמזכירה מושבת נמלים. החדשות הטובות הן שלפראיים הללו יש סודות מועילים בכל הקשור למלחמה נגד גודזילה.

וכך סאקאקי וחבריו מגיעים לתקוותם הגדולה, מכה-גודזילה: רובוט בצורת גודזילה שהופיע לראשונה בסרט “Godzilla vs. Mechagodzilla” (דרמה נוגעת לב על ילדים שבורחים מפנימייה בתקווה למצוא בית, אך מגלים כי הבית האמיתי הוא הידידות שנרקמה ביניהם. אה לא, סליחה, זה על מפלצת ורובוט בגובה גורד שחקים שהולכים מכות).

חכו רגע עם החיוך, כי מכה-גודזילה גרסת סרט האנימה הוא לא רובוט אלא… עיר. כן כן, עם בניינים והכל וכנראה ארנונה גבוהה (מה שהופך את שם הסרט, “עיר על סף קרב”, למילולי משחשבתם). ההסבר לכך הוא שאריגים מתכתיים מתוך רובוט המכה-גודזילה המקורי התפתחו באמצעות ננוטכנולוגיה ויצרו עיר כי ככה.

שְמעו יש הרבה הסברים מדעיים בסרט, ואני מוכן לאכול את הכובע אם תבינו חצי מהם.

בכל אופן “עיר על סף קרב” מתאר ניסיון נואש קצת פחות של החיילים במלחמתם מול המפלצת לה הם חוו הפסד צורם בסוף הסרט הראשון (“הפסד” זה אנדרסטייטמנט. הם חוו נוקאאוט עוד לפני שעלו לזירה), אך עד שזה קורה צריך להעביר זמן באסטרטגיות. הרבה אסטרטגיות. האקשן הקצבי של הסרט הראשון מוחלף בתכנון טקטי לפרטי פרטים. אמנם הרעיון של סרט מד”ב-חללי בשילוב גודזילה הוא נחמד, אך על רעיון טוב קשה להעמיד תשתית של סרט, לא שכן טרילוגיה. לכן עם כל חיבתי לסרט הראשון, רציתי לראות מה מיוחד בפרויקט הזה, וחשוב מכך: היכן סימני ההיכר של גן אורובוצ’י.

הנה, הם פה מסתבר. אורובוצ’י מטביע את חותמו בסרט החדש לא רק בפסאודו-מדע אלא גם בשאלות המוסריות שעולות בעקבות המלמה מול גודזילה, כי  כמובן שיהיו שאלות מוסריות במלחמה מול גודזילה. כאשר נראה כי לבני-האדם יש סיכוי במאבק מול המפלץ האימתני, עולה השאלה האם צריך ליישם את הכוח החדש שקיבלו בני-האדם בעידן פוסט-גודזילה תאורטי. כן, אתם לא תאמינו אבל לסרט יש מסר חתרני: כוח משחית!

אמנם פחות אקשן מציע סרט החדש, אך המעט שיש מתעלה על הציפיות; סצנות האקשן בומבסטיות, ולא מעט מוטל פה על הכף. הקרב מול גודזילה נמתח עד הקצה… ואז עוד קצת. ועוד קצת. ולסיום עוד קצת. וזו זכותנו, בזבזנו הרי שעה על דיבורים, מגיע לנו אקשן טוב.

עד סופו של “עיר על סף קרב” תרגישו מותשים, כמו אחרי ריצה טובה או ארוחה משביעה. תהיתי איך סרט שלישי יוכל להתעלות על מה שראינו, אבל אז מגיעה הסצנה שאחרי הכתוביות ו… מבלי לספיילר, רק אגיד כי יש סיבה להתרגש.

לא אגיד כי זה סרט מושלם: הוא נמרח, מלא קלישאות ואני עדיין לא חובב גדול של טכנולוגיית ה-CGI. אך כסרט מד”ב עם קצת מחשבה מאחוריו – לא רק שהוא עושה את העבודה, ניכר שהוא עושה שעות נוספות.


Godzilla: City on the Edge of Battle [“גודזילה: עיר על סף הקרב”] | יפן, 2018 | 100 דקות | Polygon Pictures | מד”ב, קאייג’ו, אקשן, פוקימון | מאמורו מייאנו [לייט מ-“Death Note”], טאקהירו סאקוראי [ג’אפאר מ-“Magi”], קאנה הנזאווה [רוּרי מ-“Oreimo”], ג’וניצ’י סוּוואבּה [פוקודה מ-“.Bakuman”], יוקי קאג’י [ארן מ-“Attack on Titan”], טומוקאזו סוגיטה [גינטוקי מ-“Gintama”] | תסריט: גן אורובוצ’י | בימוי: הירויוקי סשיטה, קובון שיזונו | יוצר מקורי: אישירו הונדה


לקריאה נוספת:
גודזילה: עולם של מפלצות [ביקורת על הסרט הראשון]

שין גודזילה [ביקורת על סרטו של הידאקי אננו]

לקריאה נוספת
2 תגובות
  1. אלעד אומר/ת

    כמה המתנתי לסרט הזה. הסרטים הללו ושין גודזילה פשוט היו כל כך כיפיים לצפייה בעיקר כאשר זכרון הילדות שלי הוא של הסרט האמריקאי הנורא משנת 98 (או שזה היה 99?) ולראות סוף סוף את גודזילה במלוא הדרה היה פשוט תענוג עבורי. את הסרט הזה אני מתכנן לראות עם חברים מול מסך גדול והמון פופקורן, כפי שצריך.

  2. IXD אומר/ת

    ראיתי את הסרט הזה אתמול. מוצלח בהרבה מהסרט הקודם ומעלה לי את הציפיות לגבי הפרק החותם של הטרילוגייה.

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם