משחקי נינטנדו DS ואחותם
The World Ends with You
תאריך יציאה: 26.7.07 (יפן), 22.4.08 (ארה"ב)
ז'אנר: ARPG (אקשן / תפקידים)
במסך העליון: הדיאלוגים (מחוץ לקרב), המסך של השותף שלך (בתוך קרבות)
במסך התחתון: ה-Overworld (מחוץ לקרב), הדמות שלך (בתוך קרבות)
מפתחים: Square Enix
"The World Ends With You" הוא ללא צל של ספק אחד המשחקים האהובים עליי ל-DS.
כפי שניתן לראות מהתמונה, המשחק פותח בסגנון חזק של אנימה ועל כן הוא סובב סביב יפן עצמה. המשחק מתרחש בשיבּוּיה בטוקיו וברקע מופיעים מִגְדָלים אמיתיים מתוך הרובע היפני.
במשחק, הממד הרגיל בו בני האדם נמצאים נקרא ה-RG (ראשי תיבות של Realground), אך קיים גם ממד שונה, ממד בו מתרחש המשחק עצמו: ה-UG (ראשי תיבות של Undergronud). אנשים ב-UG יכולים לראות אנשים ב-RG, אך העסק לא עובד בכיוון ההפוך. ל-UG מגיעים אנשים שמתו לאחרונה וקיבלו הזדמנות לחזור לחיים.
נקו סקוראבה הוא אחד מאותם אנשים. נקו הוא נער מתבודד (נו, "אימו") הטוען שהוא לא מבין אנשים. למרבה הצער (של נקו), נקו מת. את הדרך בה מת תגלו רק בהמשך המשחק, אל תצפו שאגלה לכם.
כאשר מתעורר נקו ב-UG מגלה הנער שהוא בתוך מה שנקרא "משחק מלאכי המוות". במשחק הזה עליו לשרוד שבוע שלם ב-UG (עם שותף, גם הוא מת לאחרונה). אם הוא שורד את השבוע ומביס את ה-Game Master, זוכה נקו לחזור לחיים. כמובן שזה לא עד כדי כך פשוט; על מנת להימנע מספוילרים רצוי שתשחקו כדי להבין לאן העסק מתקדם.
באשר למשחקיות עצמה: גם בתחום הזה המשחק מיוחד במינו. בתור התחלה, יש להסתכל על שני המסכים של ה-DS בזמן קרבות. במסך העליון נמצא/ת השותפ/ה ובמסך התחתון נמצא נקו עצמו. האויבים נמצאים בשני המסכים ולשניהם יש מד חיים משותף, לכן על נקו והשחקן האחר לתקוף את היריבים סימולטנית.
עכשיו אתם ודאי שואלים: כיצד זה אפשרי?
טוב ששאלתם.
במסך התחתון שולטים עם עט הסטילוס של ה-DS איתו ניתן להזיז את נקו. כמו כן, ניתן אף להשיג מתקפות – או 'סיכות' – בהן יכול נקו להשתמש במהלך הקרב. לכל סיכה כזו יש אפקט שונה. ישנה סיכה לדוגמה המאפשרת לכם לשסע את המסך עם העט, מה שלמעשה חותך את האויבים. יש סיכה שמאפשרת לכם לצייר מעגל סביב נקו מה שיוצר סביבו שדה אנרגיה הפוגע באויבים. יש אפילו סיכות שדורשות מכם לצעוק אל תוך המיקרופון של המשחק (לא מומלץ לשחק בעת נסיעה באוטובוס).
כאמור, השותפ/ה שלך נמצא במסך העליון. הוא/היא תוקפ/ת בעזרת החצים (ולא בעזרת העט) ויש יותר מדרך בודדת לשלוט בו/בה:
1) לתת למחשב לשחק בתור השותפ/ה כך שתוכלו להתרכז במסך התחתון בלבד (לעצלנים בלבד).
2) שליטה בנקו לשניות בודדות, שליטה בשותפ/ה, שוב שליטה בנקו וחוזר חלילה (אור ירוק יורה לכם מתי ניתן להחליף בין הדמויות. החלפה מתוזמנת תוכל לחזק את ההתקפות).
3) שליטה בשניהם בו זמנית (משהו שקל יותר לבנות מאשר לבנים).
יש ל-The World Ends with You עלילה מרתקת ומלאה בטוויסטים, דיבוב איכותי, משחקיות מיוחדת, מוזיקה ממכרת וגרפיקה טובה. אני לא רואה סיבה מדוע לא להשיג את המשחק הזה, אלא אם אין לכם לב.
Jump Ultimate Stars
תאריך יציאה: 23.10.06 (יפן)
ז'אנר: מכות, קרוסאובר
במסך העליון: הקרבות, האגרופים, הבעיטות
במסך התחתון: החפיסה שלכם
מפתחים: Ganbarion
יש כאן מישהו שלא מכיר אף אחת מהסדרות במשחק הזה?
…
מישהו?
…
ככה חשבתי.
"Jump Ultimate Stars" זה הדבר הכי קרוב ל-Smash Bros על ה-DS.
המשחק הוא משחק מכות עם דמויות מסדרות המנגה של שונן ג'אמפ (דהה) ובפני עצמו הוא משחק המשך ל-Jump Super Stars.
יש ב-Jump Ultimate Stars למעלה מ-300 דמויות (לפני שאתם קופצים בהתלהבות, ניתן לשחק רק עם שישית מהם), ומככבות בו דמויות מ-41 סדרות של ג'אמפ. שונן ג'אמפ.
מה שונה המשחק לעומת משחקי מכות רגילים? אתם לא בוחרים דמות רנדומלית ומכסחים למי שמולכם את הצורה. עליכם קודם לבנות "חפיסה".
החפיסה שלכם צריכה להיות מורכבת מדמות עזר אחת לפחות, דמות תמיכה ודמות קרב. מה ההבדל?
דמויות קרב הן הדמויות שאתם שולטים בהן ונלחמים עמן. הן תופסות את המקום הרב ביותר בחפיסה… אה, לא הזכרתי שיש לחפיסה שלכם מקום? חבל. אז עכשיו אני מזכיר: אתם לא יכולים לבנות חפיסה עם מאות דמויות. דמויות קרב יכולות להשתמש במתקפות בסיסיות כמו אגרופים, או מתקפות מתקדמות יותר שמיוחדות לדמות (גוקו מדרגון בול יכול להשתמש ב… יש לכם שניה לנחש… קמהאמהא). כמו כן יש לכל דמות קרב יותר מ-"צורה" אחת (לאיצ'יגו מבליץ' יש את הצורה הרגילה שלו ואת צורת הבּאנקאי).
דמויות תמיכה תופסות יותר מקום בחפיסה מדמויות העזר אך פחות מדמויות קרב. דמויות תמיכה אתם יכולים לזמן באמצע הקרב כדי שיפעילו מתקפה שקשורה רק אליהם, ואז יעלמו עד לזימון הבא. אי אפשר להילחם עם דמויות מ-Death Note למשל, אבל אתם כן יכולים לזמן את יאגאמי לייט כדי לכתוב שמות במחברת המוות. כן, יש דמויות תמיכה גם לסדרות שאינן 'קרביות' בעורקן.
דמויות עזר תופסות את הכי פחות מקום בחפיסה. לכל דמות עזר יש אפקט שמחזק את דמויות הקרב שלכם ו… זהו. לחפיסה בסיסית כדאי שיהיה יותר מ-3 דמויות עזר אבל – בינינו – ניתן להסתדר גם עם אחת.
מצב המשחק הראשי במשחק הוא ה J-Universe בו אתם עוברים דרך כוכבים-מבוססי-סדרות-ג'אמפ. אתם צריכים להשלים שם משימות שקשורות בצורה זו או אחרת לסדרה הספציפית, זאת בעזרת החפיסה שבניתם. כמו כן ניתן לשחק נגד המחשב, להשתתף בטורנירים ולהרוויח דברים כמעט-מגניבים.
יש אף מצב אונליין בו אתם יכולים לשחק נגד אנשים מרחבי העולם… בעיקר יפן (הבעיה היחידה היא שהיפנים יקרעו לכם את הצורה). אה, כן, המשחק ביפנית בלבד. אני ממליץ שתשתמשו במדריך אינטרנטי כדי שתוכלו להבין את הלך המשחק. אופציה אחרת היא להשתמש בתרגום מעריצים במידה ותבחרו לשחק באופן פירטי.
איך שלא תבחרו לשחק, מדובר במשחק המכות הטוב ביותר ל-DS. אם כי לא חֹכמה גדולה: אין הרבה מהם.
Kingdom Hearts 358/2 Days
תאריך יציאה: 30.5.09 (יפן), 29.9.09 (ארה"ב)
ז'אנר: ARPG
במסך העליון: המשחק עצמו
במסך התחתון: המפה ומידע על המשימה הנוכחית
מפתחים: Square Enix, h.a.n.d
אם אתם מכירים את סדרת קינגדום הארטס, סבבה.
אם לא, עופו מהבלוג…
…
אתם עוד פה?
כמו בשאר משחקי הסדרה, גם ב-"358" עליכם לעבור מעולם אחד של דיסני למשנהו. אלא שהפעם יש טוויסט, אפילו יותר מאחד: קודם כל אתם כבר לא שולטים בסורה – הגיבור המקורי – אם כי ברוקסס, ה-Nobody (דמות-מראה חסרת זכרונות) של סורה . רוקסס משתייך לארגון שנקרא Organization XIII והוא מורכב מ-Nobodies אחרים. מטרתם היא להפוך ל-"אנשים שלמים" (תראו מה זה, ארגון אפל של אנשים שלא מעוניין להשתלט על העולם).
להבדיל מהמשחקים הקודמים, פה אתם יכולים לבחור בין מספר משימות (רובן מהעולמות של דיסני) ולהתקדם בקצב שלכם. המשחקיות של המשחק דומה מאוד למשחקים הקודמים בסדרה; אפשר לתקוף אויבים (בדרך כלל יצורים הנקראים Heartless) בעזרת השותפים והנשקים שלכם, וכמו כן ניתן להשתמש במגוון רחב של קסמים. הקרבות מהירים, זוויות המצלמה נוחות, הקסמים קלים לתפעול ואפשר ליצור קומבואים שימושיים בקלי קלות.
למרות שהמשחק שומר על המשחקיות הישנה, יש בו מספר חידושים שעוד לא ראיתם. למשל, דרכים מקוריות להתאים לרוקסס יכולות מיוחדות. אבל אני לא הולך להיכנס לזה. המשחק עצמו ארוך אך לא ארוך מדי. בנוסף לעלילה הראשית, יש משימות צדדיות שאפשר לעשות ובהן ירוויח השחקן הפתעות.
הגרפיקה במשחק מצוינת ואפילו (כמעט) דומה לגרפיקה של משחקי Kingdom Hearts לפלייסטיישן 2. הישג מרשים לקונסולה חלשה-גרפית כמו ה-DS. מדי פעם תוכלו לשמוע דיבוב וסצנות המעבר מהפנטות ביופיין. למאוכזבים: אין הפעם דמויות-מפתח מפיינל פנטזי. אך כמובן שארסנל הגיבורים של דיסני עדיין רחב.
מעבר המשחק ל-DS לא פוגע בסדרה האהובה. נהפוכו: מדובר במשחק שכל מעריצי Kingdom Hearts מוכרחים לשחק, ומהווה נקודת פתיחה אופטימלית למי שלא שיחק במשחקים הקודמים.
אלא אם כן אתם לא אוהבים את רוקסס.
מה שמוזר. כי רוקסס אדיר.
Mario Kart DS
תאריך יציאה: 14.11.05 (ארה"ב), 8.12.05 (יפן)
ז'אנר: מירוצים
במסך העליון: המירוץ עצמו
במסך התחתון: מפת המסלול ומיקום המתמודדים
מפתחים: Nintendo EAD
כי אי אפשר קונסולה של נינטנדו בלי מריו, נכון?
סדרת המירוצים של מריו – "Mario Kart" – החלה אי שם ב-1992 וליוותה מאז (כמעט) כל קונסולה חדשה מבית נינטנדו. הקונספט של המשחק פשוט עד כדי גיחוך: בוחרים דמות. בוחרים רכב. בוחרים מסלול. מתחילים לשחק. בזמן המירוץ ניתן להשיג חפצי-עזר שיפגעו בנהגים המתחרים מה שיקנה לכם יתרון.
עם הזמן נהיו משחקי הסדרה יותר מתוחכמים: המפתחים הוסיפו אפשרויות חדשות למשחק, למשל כמו משימות שיעזרו לכם להרוויח רכבים ודמויות. אך גרסת ה-DS מביאה עמה בשורה מהפכנית: אונליין! זהו משחק ה-Mario Kart הראשון איתו אפשר להתחבר לרשת ולהפסיד למתחרים טובים מכם.
ישנם חמישה מצבי משחק עיקריים: תחרות (גרנד פרי), מירוץ על זמן, מירוץ "VS" רגיל, מירוץ קרב ומשימות.
בתחרות הגרנד פרי על השחקן לבחור סט של 4 מסלולים (מתוך 8 קיימים) ולהשתתף במירוץ נגד שבעה נהגים ממוחשבים. ישנן 3 דרגות קושי, כאשר בכל דרגת קושי עולה המכוניות נעות מהר יותר. על השחקן להגיע לקו הסיום במיקום טוב על מנת לנצח.
במירוץ על זמן, על השחקן להשלים מסלול בדרך המהירה ביותר. לאחר שהשחקן משלים מירוץ הוא יכול להשוות לשיאים של המחשב או של עצמו.
במירוץ "VS", השחקן בוחר מסלול(ים) מכל סט ומתמודד נגד המחשב. סתם ככה. במצב המשחק הזה אפשר לשחק באחת משתי קבוצות: קבוצה אדומה וקבוצה כחולה.
מירוץ קרב הוא לא ממש "מירוץ" בהגדרה הקלאסית. יש 2 סוגים של קרבות: קרב בלונים ו-"Shine Runners".
בקרב בלונים, כל שחקן מתחיל עם 3 בלונים על רכבו. השחקן יכול לקחת חפצים מהזירה (חפצים שפוגעים ביריב) ואז לשליך אותם על נהגים יריבים – מה שמפוצץ את הבלונים שלהם – או להתנגש בהם ולגנוב בלונים.
ב-Shine Runners הנהגים צריכים לאסוף מעין כוכבים (הנקראים "Shine"). השחקן עם הכי הרבה כוכבים מנצח והשחקן עם הכי פחות – מודח.
במשימות על השחקן להשלים מטרות שהמשחק מציב (כגון: לאסוף את כל המטבעות במסלול בכמה שפחות זמן, לתקוף משתתפים אחרים וכו'). אחרי שמסיימים מספר משימות יש קרב בוס. רק לאחר שעוברים אותו אפשר להתקדם לסט המשימות הבא.
מדובר במשחק האופטימלי לחזור אליו כאשר אין לכם כוח למשהו כבד יותר. ניתן לשחק ב-"Mario Kart" גם אחרי שסיימתם אותו: הכיף תמיד אותו כיף.
Phoenix Wright: Ace Attorney
תאריך יציאה: 15.09.05 (יפן), 11.10.05 (ארה"ב)
ז'אנר: ויז'ואל נובל / הרפתקה
במסך העליון: המשחק בלאט
במסך התחתון: העברת טקסט וראיות
מפתחים: Capcom
המשחק הזה מיועד לאנשים שאוהבים לקרוא עלילות.
אם אתם לא אנשים כאלה, אתם יכולים לדלג על המשחק הזה.
אם אתם לא יודעים על אנגלית, אתם יכולים לדלג על המשחק הזה.
אם אתם סנאים, אתם יכולים לדלג על המשחק הזה.
פיניקס רייט הוא עורך דין בתחילת דרכו שעליכם ללוות במשך חמישה פרקים. על השחקן להגן במשפט על נאשם ברצח, ובכל פרק (למעט הראשון) עליכם לחקור זירת פשע, לדבר עם עדים ולהשיג ראיות. החלק הזה נקרא "החקירה". לאחר החקירה מגיע פיניקס רייט לבית המשפט – עם הראיות שאסף – ועליו להגן על הלקוח. בזמן המשפט הוא מתמודד מול חקירות התביעה, ועליכם כשחקן לראיין עדים ולמצוא סתירות בעדויותיהם.
אם אתם חושבים שזה משעמם, המשיכו לקרוא.
קודם כל – כאשר אתם מוצאים בעיה בעדויות אתם יכולים לצעוק "אובג'קשן!" למיקרופון של המשחק (למתפדחים, ניתן גם ללחוץ על כפתור שעושה אותה פעולה). למרות הגימיק הילדותי החביב שגורם למשחק להישמע רציני מדי (כמו בתי משפט במציאות… אה… ככה שמעתי), ההפך הוא הנכון: יש ב-Phoenix Wright הומור רב ודמויות אקסצנטריות, כך שהתשובה היא לא, אתם לא תירדמו מול ה-DS.
אני מעוניין לשבח את המוזיקה במשחק (תחום ש-Capcom מצטיינים בו). ככל שתתקדמו בעלילת המשחק והעדות תהפוך למופרכת יותר, העד (ולפעמים אפילו התובע) יתחיל להשתגע – ואני מתכוון להשתגע – ומוזיקה אפית תיכנס לתמונה, מה שמקנה תחושת ניצחון. ואפיות.
למשחק יש סיפור מעולה. אחרי הכל, הסיפור הוא אחד הגורמים החשובים במשחקי ויז'ואל נובל. אם שיחקתם במשחק, ואהבתם אותו, ודאי תשמחו לדעת שיש 3 משחקים סך-הכל בסדרה (לא כולל ספין-אוף שבדרכו אלינו).
CASE CLOSED
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
תאריך יציאה: 23.6.07 (יפן), 1.10.07 (ארה"ב)
ז'אנר: אקשן-הרפתקה
במסך העליון: המפה
במסך התחתון: הרפתקה רגילה (על היבשה), הים והספינה
מפתחים: Nintendo EAD
והנה לכם משחק בסדרת "The Legend of Zelda" המפורסמת.
"Phantom Hourglass" הוא משחק המשך ל-The Legend of Zelda: The Wind Waker לקונסולת הגיימקיוב (הייתה כזאת, זוכרים?), אך אל דאגה! דואגים להסביר את עלילת המשחק הקודם בתחילת המשחק החדש.
ב-TLoZ: PH, לינק הצעיר והמוכר (החבוב שלבוש בירוק) מתחבר עם ברנש בשם קפטן ליינבאק, ושניהם יוצאים למסע בין הימים כדי להביס את בּלום הרשע ולהציל את ידידתו של לינק – טטרה.
יש 2 סוגי הרפתקאות במשחק: על הים ועל היבשה.
כאשר אתם על המים, אתם נמצאים, מן הסתם, על ספינה. הספינה הזו נקראת S.S Linebeck.
אתם כשחקנים צריכים לתכנן מסלול שיט אותו תציירו בעזרת עט הסטיילוס. בזמן השיט תתקלו באויבים שאתם יכולים להרוג עם תותח הספינה. תוכלו גם לעלות על ספינות אחרות, להוציא אוצרות מהים, לקפוץ מעל מכשולים, להלחם בפיראטים ולרקוד סאמבה עם אוסמה בין לאדן. סתם, אי אפשר להלחם בפיראטים.
על היבשה לעומת זאת אתם שולטים בלינק. ככל שתתקדמו, תשיגו יותר חפצים שלינק יוכל להיעזר בהם (הוא מתחיל עם חרב. אבל מקבל בהמשך פצצות, בומרנג וחץ וקשת. קיצר הכל חוץ ממזל"ט). על היבשה תצטרכו לפתור פזלים שמצריכים את יכולות ה-DS כדי לפתור, ובהם:
– סגירת מסכי ה-DS כדי להתאים את המסך העליון והמסך התחתון.
– לצעוק למיקרופון כדי להראות לבעל חנות שאתם מעריצים אותו, מה שיוריד מחירים.
– לנשוף למיקרופון כדי לכבות אש.
מגניב. נכון? על המפה במסך העליון מאפשר המשחק (ואף ממליץ) לכתוב עם העט, בנוסף לכל מיני תזכורות על מה צריך לעשות ("בנקודה X יש אוצר", "צריך ללכת שמאלה בנקודה Y", וכו').
אפשר להתחבר לאונליין על מנת להתחרות כנגד אנשים מרחבי העולם במיני-משחק ממכר (וכרגיל להפסיד ליפנים). סדרת "The Legend of Zelda" לא נכשלת ומוציאה בקביעות משחקים טובים ומקוריים; Phantom Hourglass לא יוצא דופן ומומלצת לכל חובב של נינטנדו.
התגובות נעלות