Dengeki Bunko: Fighting Climax

חובבי הלייט נובל שביניכם ודאי לא יודעים כמה תודה אתם חייבים ל-Dengeki Bunko. יותר סדרות משנדמה לכם שייכות למו”ל שחוגג עשרים שנים של סדרות מצליחות – ובהן Accel World, Sword Art Online, Black Bullet, Oreimo, Shakugan no Shana ואפילו המסע של קינו. על מנת לחגוג את העושר הרב של המגזין, החליטו הבוסים ב-ASCII, בשיתוף עם Sega, להפיק משחק מכות שמאגד הגיבורים המפורסמים ביותר של המותג. זה, כמובן, לא חריג בנוף הגיימינג היפני. תשאלו את שונן גא’מפ. אוּלם ההפתעה הגדולה היא שגם אנחנו הלא-יפנים מוּזמנים ליהנות מהמשחק, משחק שחלק ניכר מגיבוריו אנונימיים לחלוטין במערב.

Dengeki Bunko: Fighting Climax אינו פורץ דרך במכניקה הדו-ממדית שמוכרת היטב לחובבי Guilty Gear ו-BlazBlue. דמות שבחרתם לא תצא לקרב לבדה, וניתן לבחור סיידקיק מתוך מגוון רחב. לכל סיידקיק שכזה יש מתקפות המיוחדות עבורו, רק צר לי שאף אחד מהם הוא לא דמות שגם אפשר לשחק עמה. העניין צורם יותר לאור ההיצע הדל של הגיבורים הראשיים: 12 בלבד (לפחות בהתחלה, אך זה לא משתפר בהרבה), זאת לעומת יותר מ-20 דמויות סיידקיק. תמוה מכך זה שקירינו מ-“Oreimo” (להלן: פקאצה) היא דמות קרב ראשית, בעוד שסאדאו מאדאהו מ-“Hataraku Maō-sama” (להלן: פאקינג השטן) הוא לא יותר מעזר כנגדה.

Dengeki Bunko מכילה מספר מצבי משחק, כולל אתגרים מיוחדים, מצב אונליין (מלא לאגים במקרה שלי) ושני מצבי סיפור. במצב הסיפור המרכזי, הדמות שבחרתם נקלעת לעולם שמצוי בסכנה ועליה להילחם כדי להושיע אותו. העולם המיוחד הזה מאגד את כל גיבורי הסדרות השונות, ואשקר אם אגיד שלא שועשעתי למראה האינטראקציה בין דמויות כמו אסוּנָה מ-“Sword Art Online” לבין קוּרוֹיוּקִיהִימְה מ-“Accel World”, או שיזוּאוֹ מ-“Durarara” לבין… טוב, כל אחד אחר בעצם (תענוג לשמוע אותו מדבר).

אין טעם לפתח ציפיות מהעלילה; הדיאלוגים ברובם מצוצים מהאצבע וכוללים בעיקר רפרנסים לעולם המקור של כל דמות (“אני חייבת לנצח, אחי הגדול בטח דואג לי”. נחשו מי אמרה זאת), והתירוצים שמובילים לכך ששתי דמויות ילכו מכות הם דביליים להחריד; מ-‘בואי  נראה כמה חזקה את’ ועד ‘לא אמרת לי לבריאות כשעשיתי אפצ’י’. לא רכשתי את המשחק עבור העלילה שבו, אך קיוויתי שהגורם המקשר יהיה מעניין ולוּ במקצת.

מלבד הדמויות לשמן באנו, זהו גם משחק של Sega – וחברת הענק לא רוצה שנשכח זאת. גם Virtua Fighter היא חלק מארסנל המשחק, ומבין האזורים הרבים בהם ניתן להילחם, תוכלו לבחור את העולם של סוניק הקיפוד ו-Phantasy Star Online. כיוון שזהו משחק דו-ממדי, הרקעים סטטיים וחסרי משמעות לקרב עצמו, אך הם מאוירים היטב, נעימים לעין, ולרוב מכילים אלמנט כלשהו שזז (עלי סאקורה מתעופפים ברוח, כלי תחבורה נוסעים וכו’).

אני לא יודע למי אני צריך לשלוח מכתב תודה, אך המשחק בגרסתו המערבית שומר על הדיבוב המקורי, והוא אף מכיל שירי J-Pop המתנגנים במהלך סיבוב מכריע. יתרה מזאת, העותק הפיזי שרכשתי הגיע עם דיסק ובו מספר טראקים מתוך המשחק. כן כן, דיסק! המחשב שלי לא ידע איך לעכל אותו. כשפתחתי את כונן התקליטורים מספר גורי עכביש נסו מתוכו במהרה.


משחקיות זריזה ומהנה ושליטה על כמה מהדמויות האהובות על כולנו הופכות את Dengeki Bunko: Fighting Climax למשחק שחובבי אנימה (או לייט נובל) צריכים לשקול בחיוב. תג המחיר ההתחלתי שלו נמוך יחסית למשחקים דומים – בחנות ה-PS Store ניתן להוריד עותק דיגיטלי ב-144 ש”ח לגרסת הויטה, וב-191 ש”ח אם טרם מכרתם את ה-PS3 שלכם.

….
או שפשוט תקנו את BlazBlue החדש.


הטוב: נראה נהדר ומכיל המון דמויות אהובות; משחקיות ממכרת. 
הרע: רוסטר דל יחסית של דמויות קרב ראשיות.
והמכוער: באמת, עכבישים.


ציון במדד OK – סביר פלוס

Dengeki Bunko: Fighting Climax | יפן, 2015 | Sega, French Bread, Ecole Software | מכות, אגודל כואב | Playstation 3, Playstation Vita | במאי: טאקאהארו טראדה

לקריאה נוספת

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם