Boku no Hero Academia Movie: Two Heroes

זוכרים את “Last Mission”, סרט הקולנוע השני (והאחרון) של Hunter x Hunter? כי הסרט החדש של Boku no Hero Academia דווקא זוכר אותו היטב.

בכנות, אני לא זוכר אם “Last Mission” הותיר עלי חותם משמעותי (מה שמעיד כי כנראה שלא). הייתי צריך לחזור לביקורת שכתבתי כדי להיזכר אם בכלל אהבתי את הסרט, ולכן תמוה בעיניי כל העסק: הרי ממי תעתיקו – מהילד החכם בכיתה או האחד שאוכל נזלת ובוהה בתקרה?

*כלומר, ילדים, העתקות זה רע. אל תעתיקו (אלא אם אתם חייבים).

אחרי סצנת פתיחה בומבסטית שמתרחשת בימיו של אול-מייט כגיבור-על טירון (ומדהים), חוזר הסרט להווה של הסדרה: בחופשת הקיץ מהלימודים האינטנסיביים (ומסכני החיים) באקדמיה, מחליט אול-מייט לצרף את דְקו לטיול באי מלאכותי מיוחד שנבנה על טהרת המדע – טובי המדענים בעולם נאספו על-מנת לחקור כוחות-על. אול-מייט עצמו קיבל הזמנה למקום על-ידי מליסה, בתו של חבר משִכבר הימים, הוא גם אחד המדענים הידועים בעולם. זמן קצר אל תוך ביקורו, פוגש דקו 90% מחברי כיתתו – כל אחד נמצא באי תחת תירוץ נוח אחר (“אבא שלי הספונסר”, “עבודה זמנית לקיץ”, “המשפחה שלי הוזמנה”, “התסריטאי החליט”). עסקינן בסרט שונן גנרי, לכן מי אני שאתחיל לפקפק בצירופי מקרים?

בכל אופן, הביקור הופך לחוויה מעניינת… כי קבוצה של טרוריסטים משתלטת על המתחם ומטילה סגר כללי על מגדל בן 200 הקומות בו מתקיימת מסיבה. אול מייט מושבת (פ’סדר) וכעת דקו וחבריו צריכים להגיע לקומה ה-200 כדי משהו משהו תסריט משהו משהו משהו שיציל אותם.

ורק ככה כדי לרענן לכם את הזיכרון, עלילת “Last Mission”: קבוצת טרוריסטים משתלטת על מגדל הקְרבות, ההאנטרים המיומנים ביותר שנאספו במָקום מושבתים – ואיכשהו יצא כי גון וחבריו הם היחידים שנותרו פנויים להתעמת מול הרעים. אה, וזה לא נגמר פה: שני הסרטים נפתחים בפלאשבק לעָברו של הגיבור החזק בסדרה, ושניהם מסתיימים בקרב אפי באותו מיִקום של המִגדל.

80% מהסרטים שמבוססים על סדרות השונן הם קופי-פייסט: עד לסרטים האחרונים, עסקו סרטי נארוטו בהצלת נסיכה, ורוב סרטי “פוקימון” הם על פוקימון אגדי מיוסר ומישהו שאובססיבי לאותו פוקימון אגדי מיוסר. סרטים מסוג זה נועדו למשוך לקולנוע את קהל המעריצים, אך מה ניתן לעשות במסגרת של תשעים דקות מבלי לפגוע, לסתור או (חלילה) לקדם את סדרת האֵם?

מעתיקים, אלא מה?

במובן מסוים זה עובד. לא באתי ל-“Two Heroes” בציפייה שיהפוך עולמי או ייתן לי פרספקטיבה חדשה על סדרת האנימה. הסרט הוא למעשה סגת פילר בת 4 פרקים, רק עם אנימציה טובה והרבה אקשן.

הרבה מאוד אקשן.

ובגזרה הזו מצטיין “Two Heroes”, סרט אשר מכיל כ-40% מסך סצנות האקשן המרהיבות בפרנצ’ייז (נכון להיום, כשיש לסדרה 3 עונות). כן, זה המון. כן, אולי אני טועה. כן, זה לא חשוב: רוצים לראות את באקוגו וטודורוקי משתפים פעולה מול ארסנל רובוטים באנימציית מסאג’ לעיניים? בואו בהמוניכם. רוצים לראות את דְקו משתולל עם אחוזי ה-One for All? הגעתם למקום הנכון. רוצים לראות את אול-מייט בקרב הכי One-Punch Man שהיה לו? כי יש פה כמה כאלה. למעשה (וזה מה שאני אוהב בסרט מבחינת הסיפור) רוב חבריו של דקו זוכים לעמוֹד סולו באור הזרקורים בשלב כזה או אחר (כן, גם מינטה). אמנם דמויות מפתח חשובות נעדרות מהסיפור, ובראשן אייזאווה (שלא מוזכר ולוּ במילה) אך ב-97 דקות מצליח “Two Heroes” לתת לדמויות שלו את הכבוד שמגיע להן.

יתרה מזאת, הדמות הכוכבת החדשה בסביבה, מליסה, מתחמקת מקלישאת הפילריוּת בכך שהיא א’) יעילה, ו-ב) לא מעצבנת. עצם העובדה שהיום, יממה לאחר שצפיתי בסרט, עדיין לא שכחתי מי היא ואיך קוראים לה – מעידה על היותה תוספת חיננית לקאסט.

זו תהיה טעות לבוא לסרט בציפייה לסיפור אינטליגנטי שמרחיב את המיתולוגיה של הסדרה. זאת לא תהיה טעות לבוא לסרט אקשן מהמוצלחים בעת האחרונה, מהסוג שבשליש האחרון שלו מותח את גבול האפּיוּת פעם-אחר-פעם-אחר-פעם-אחר-פעם. עד לבוא העונה הרביעית בסתיו, “Two Heroes” הוא אחלה מתאבן. אמנם הוא לא ישביע איש, אבל הוא יפתח לכם את התיאבון (אני די בטוח שכתבתי בעבר את האנלוגיה הזו בדיוק, אבל אם לסרטי שונן מותר למחזר…).


הטוב: סרט אקשן מוצלח.
הרע: עלילת פילר גנרית.
והמכוער: למה לא ראינו את הבחור הזה נלחם?

ציון במדד OK – סביר פלוס


[Boku no Hero Academia Movie: Two Heroes [Futari no Hero | יפן, 2018 | 97 דקות | סטודיו Bones | אקשן, קומדיה, גיבורי-על, מד”ב, ג’ון מק’ליין | דאיקי יאמאשיטה [סאקאמיצ’י אונודרה מ-“Yowamushi Pedal”], נוֹבּוּהירוֹ אוקמוֹטו [קארמה מ-“Assassination Classroom”], מיראי שידה [אריאטי מ-“הלקחנים” | איָנה סאקורה [הארו מ-“Nisekoi”], יוקי קאג’י [ארן מ-“Attack on Titan”], קאיטוֹ אישיקָאווה [קאגיָאמה מ-“!!Haikyuu”], קנְטה מִייָאקה [סקאר מ-“Fullmetal Alchemist: Brotherhood”] | במאי: קנג’י נאגאסאקי | יוצר מקורי: קוהיי הוריקוֹשי


לקריאה נוספת:
♦ Boku no Hero Academia [ביקורת על העונה הראשונה]
Boku no Hero Academia 2 [ביקורת על העונה השנייה]
♦ Boku no Hero Academia 3 [ביקורת על העונה השלישית]

לקריאה נוספת
2 תגובות
  1. שיבחוני החמישי אומר/ת

    להזכיר את סרטי נארוטו אחרי שה3-4 סרטים האחרונים היום יחסית טובים ואפילו מקדמי עלילה (וגם “נשבחו” על ידך באיזה שלב) יכול לייצר בלבול בשביל צופים חדשים וותיקים שכבר לא זוכרים מה קרה בהם כאחד, זה נכון שרוב הסרטים של נארוטו במיוחד מלפני שיפודן היו ממוחזרים וסרטי שונן גנריים מן השורה, אבל האחרונים התחילו לתת לסרטי נארוטו שם טוב ובכללי נלקחו כדוגמה איך סרטי שונאן *יכולים* להיות טובים מרוב הבחינות (למרות שזה עלה לנו ביוקר עם הסדרה עצמה)

    אז אני לא חושב שנאורטו היה דוגמא טובה לביקרות~

    1. רם קיץ אומר/ת

      ידוע =)
      לכן גם כתבתי “*עד* לסרטים *האחרונים*, עסקו סרטי נארוטו בהצלת נסיכה”.

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם