Berserk: The Golden Age Arc II – The Battle for Doldrey

מומלץ לקרוא קודם את ההקדמה הנלווית לביקורת הסרט הראשון, The High King’s Egg.


הסרט השני של “Berserk” מגיע אלינו כחצי שנה לאחר שכתבתי על הסרט הראשון. לאן נעלמה ההבטחה של “סרט חדש כל 3-4 חודשים”? כנראה שלא נדע, אך אם אקסטרא-הזמן הזה הוא שהעניק לסרט החדש הזדמנות להיראות כמו שהוא נראה, לא היה אכפת לי גם אם הייתי מחכה עבורו 3 שנים. סתם, כן היה אכפת לי (אבל פחות).

“The Battle for Doldrey” שונה מאוד מהסרט הראשון. קודם כל הוא לא מזגזג בין תקופות, והעלילה שלו מתמקדת בעיקר בסיפור אחד מרכזי: הקרב על דולדריי, מבצר ענק שנחשב לבלתי חדיר. גיבורינו, צבא שכירי החרב “Band of the Hawk”, חושבים אחרת. בואו לראות כיצד צבא של 5000 איש נלחם מול צבא של עשרות אלפים. או בקיצור: “300”, גרסת האנימה. 

לכל סיפור פנטזיה אפי יש את הקרב המפורסם שלו, קרב ללא (כמעט) שום אלמנט פנטזיה, מהסוג שמאופיין כבלתי אפשרי לניצחון עבור הצד שבסוף דווקא מנצח (או במקרה הגרוע: לא מפסיד). לשר הטבעות יש את הקרב על נקרת הלם, למשחקי הכס יש את בלאקווטר ולברסרק יש את דולדריי.

דולדריי מנצח בהליכה.

כמובן שלדולדריי יש יתרון לא הוגן; עזרים פרוסתטיים והמוני ניצבים לא ישתוו להישגים שניתן להשיג בעזרת אומנות האנימציה, על אחת כמה וכמה כאשר על אותה אנימציה אחראי אחד האולפנים המשובחים ביפן. במהלך כל הקרב ישבתי עם פה פעור – כזו רמה של ברוטליות מצוידת בכזו טקטיקה משובחת זה לא שילוב שרואים כל יום. הקרב שרואים בתחילת הסרט הראשון, אותו קרב שהחשבתי לָמרשים ביותר שיצא לי לראות, הוא קרב כריות לעומת דולדריי.

למרבה הצפי, קרו עוד דברים בסרט. פיתוח דמויות הוא אחד מהם. גאטס אינו כלב פרוע, או לפחות זה מה שהוא מנסה כעת להוכיח. כל תחילת הסרט מתרכזים במערכת היחסים העכורה בינו לבין קאסקה, מפקדת נוספת בצבא של גריפית’. קאסקה מעולם לא חיבבה את גאטס, בלשון המעטה (אם כי היא מסתובבת לידו בעירום די הרבה יחסית למישהי ששונאת אותו). אך כעת עליהם להסתדר יחד בסיטואציה בה החיים של שניהם תלויים זה בזו. המעבר החד מדרמת-מתח למלחמה אפית מעולם לא נראה חלק יותר.

בניגוד לסרט הראשון, אין בסרט השני שום אינדיקציה לכך שיקום “Berserk” מתרחש בעולם פנטזי (למעט סצנת-טיזר אחת לקראת הסוף), והדבר הזה מאפשר להתרכז יותר בכוחות הפוליטיים שמתרחשים מתחת ומעל פני השטח. לראשונה מבינים מדוע גריפית’ הוא באמת פסיכופת. לראשונה גאטס פועל על דעת עצמו ולא על דעת אחרים. לראשונה קאסקה לא מעצבנת. לעזאזל, אפילו הדמויות המרכזיות האחרות בקבוצה – שבסרט הקודם היו שם בשביל הדחקות – מפתחות אישיות של…בני אדם. כל זה מגיע במנה של אורך אמיתי של סרט: כמעט שעה וחצי, בניגוד ל-77 הדקות האומללות של “The High King’s Egg”.

אם כל זה לא מספיק, ההתרחשויות שאחרי הקרב הגדול מעניינות לא פחות משארית הסרט. למעשה, כל השליש האחרון מכין את הקרקע לסרט הבא (והאחרון בטרילוגיית “Golden Age”)  מבחינת כל הזוויות, בין אם זה מצבם המלכותי של “Band of the Hawk”, היחסים בין גאטס לגריפית’, או האיום ההולך ומחמיר של כוחות חזקים יותר ממה שהתוודענו אליהם עד כה. הסרט השלישי יוצא לאקרנים ביפן רק השבוע, מה שאומר שנזכה לראות אותו רק בעוד כחצי שנה. ההתרשמות שלי מהטריילר מעידה שמדובר באנטיתזה לסרט הנוכחי: אין בו שום דבר למעט פנטזיה. הגבלת הגיל הועלתה ל-18+ והאורך הכולל יעמוד על לא פחות משעתיים. אם יש סרט אחד שאני מצפה לו בכיליון עיניים ב-2013 – זה זה. עד אז, השתדלו לא להחמיץ את “The Battle for Doldrey” המדהים בפני עצמו. 


הטוב: עלילה קוהרנטית; אפי; כל הדמויות מתפתחות.
הרע: הופך את ההמתנה לסרט השלישי למייגעת הרבה יותר.
והמכוער: אנימציית ה-Cell Shading עדיין פה.

ציון במדד OK – סביר פלוס פלוס

Berserk: The Golden Age Arc II – The Battle for Doldrey | יפן, 2012 | 92 דקות | פנטזיה, אקשן, דרמה, סוסים מתים | .Warner Bros (הפצה) | סטודיו Studio 4°C | הירואקי היוואנאגה [Kamen Rider כלשהו], טאקאהירו סאקוראי [סוזאקו מ-“Code Geass”], טואה יוּקינארי [“Space Brothers”, מגוון דמויות] | תסריט: איצ’ירו אוֹקוֹאוּצ’י | במאי: טוֹשיוּקי קוּבוּקה | יוצר מקורי: קנטרו מיאוּרה


· לקריאה נוספת: Berserk: The Golden Age Arc I – The High King’s Egg [הסרט הראשון]

לקריאה נוספת

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם