קצרצרים: חדשות, טריילרים ואוסטרליה

עבר קצת זמן מאז פוסט החדשות האחרון (בבקשה אל תבדקו מתי, אני מפחד לדעת) אבל עמוד הפייסבוק הוא זה שנועד לאקטואליה השוטפת, אז די להתלונן.

בכל אופן, החודש זכינו בהכרזות רבות וטריילרים (ספויילר: המילה “נטפליקס” תחזור על עצמה עוד 17 פעמים במהלך הפוסט).


סדרת ספורט חדשה בדרך, הפעם על… קָבַּאדִי?

רגע, מה זה קבאדי? ובכן, לפי האינטרנט מדובר במשחק ספורט קבוצתי שהשורשים שלו הם מהודו העתיקה (התקופה הוודית, 1,500 עד 500 לפנה”ס) ובו שתי קבוצות משני צידי מגרש משיגות נקודות על-ידי שליחת “פולש”. הפולש צריך לגעת בכמה שיותר שחקנים ואז לשוב לצד שלו במגרש.

נשמע פשוט? כאן מגיע הטוויסט: על הפולש לעצור את הנשימה שלו כשהוא בחצי המגרש של היריבים, והוא עושה זאת בכך שהוא צועק  “קבאדי” נון סטופ. הקבוצה היריבה יכולה בכל דרך שמזכירה היאבקות לגרום לו לעצור.

קיצר הנה סרטון שמסביר יותר טוב ממני.

המנגה המקורית, Burning Kabaddi, רצה מאז 2015 ועוסקת בטטסויה (יוּמה אוּצ’ידה, אָש מ-“בננה פיש“), כדורגלן מצטיין בדימוס שמצטרף לתיכון חדש ושונא כעת ספורט; טטסויה מקבל הזמנה להצטרף לקבוצת הקאבדי של בית הספר, ואחרי שהוא מזלזל ברעיון הוא מגלה שאולי מדובר באחלה של דבר. Burning Kabaddi תופק על-ידי סטודיו TMS Entertainment (שעשו עבודה נהדרת עם Yowamushi Pedal, אבל איפה העונה האחרונה?) והיא תעלה באפריל 2021.


ונמשיך לטריילר של סרט אנימה, ללא ספק הטריילר הכי מרהיב ויזואלית שתראו בתקופה הקרובה:

“ג’וֹסִי, הנמר והדג” [Josee, the Tiger and the Fish] הוא למעשה פרויקט של סטודיו BONES. כן, נחמד לראות אותם אחרי הרבה זמן מפיקים סרט שלא קשור לאחת הסדרות שלהם. ‘ג’וסי’ מבוסס על סיפור קצר מ-1985 שעוסק במערכת יחסים בין תלמיד אוניברסיטה לבין נערה על כסא גלגלים. קוטארו טאמורה (שתי העונות של Noragami) הוא הבמאי.

אבל עזבו אתכם פרטים טכניים – זה אחד הטריילרים הכי יפים שעלו לאחרונה, אני רוצה להתחתן עם הסרט הזה. בכל אופן, הוא יעלה לאקרנים ב-25 בדצמבר, בתקווה שנזכה לראות אותו בהקדם.


טיזר חדש – ופסיכדלי, כרגיל – שוחרר לסרט האחרון של אוונגליון (או בשמו המלא והדבילי להחריד: “Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time”), טיזר שחושף את תאריך היציאה החדש בבתי הקולנוע: 23 בינואר.


טריילר ופרטים ראשונים על סדרת האנימה Spriggan של נטפליקס.

המנגה רצה במשך 7 שנים מ-1989 ועוסקת בארגונים צבאיים שמחפשים גאדג’טים שנותרו מאיזושהי ציוויליזציה עתיקה (שהייתה אדיבה מספיק להשאיר הוראות הפעלה בעברית). הגיבור הוא תיכוניסט וחבר בארגון שמנסה לעצור את בעלי הזדון. יש גם סרט אנימה של 4°C שיצא ב-98′ ועוסק בתיבת נוח, אבל הוא לא משהו אז עזבו.

הסדרה החדשה, שאני מקווה כי תעקוב אחר המנגה באדיקות כי היא די מהנה, תופק על-ידי David Production (ג’וג’ו!!), יביים אותה הירושי קובּייאשי (שביים פרקים ב-Kill la Kill), הירושי סקו (Attack on Titan) הוא התסריטאי הראשי ושוהיי הנאדה (Boku no Hero Academia) מעצב הדמויות. הטריילר לא חושף כמעט כלום אבל לפחות הפוסטר נחמד.

הסדרה תעלה ב-2021 אצל המתחרים הגדולים ביותר שלי, נטפליקס (מה? זה נכון. כתבו “אנימה” בגוגל ותראו מי האתרים שרבים על התוצאה השנייה).


אנימה חדשה של גודזילה בדרך לנטפליקס.

אני מדמיין או שגינטוקי מגינטמה הוא הגיבור?
בכל אופן, הסדרה היא שיתוף פעולה של סטודיו BONES (יאי) וסטודיו Orange שישלבו אנימציה דו-ממדית עם CGI (סטודיו Orange יצרו את “Beastars”. כלומר ה-CGI לא יהיה נוראי, כפי שרואים בטריילר).

את הסדרה, “Godzilla Singular Point” שמה (… אבל… למה?) יביים אטְסושי טקהאשי (הסרט הלא-כזה-רע של “Blue Exorcist”). הסופר היפני טוֹ אנג’וֹ (שעל פי ספר שכתב נוצר הסרט “The Empire of Corpses” החביב) הוא שיכתוב את התסריט. מלחין הסדרה הוא קאן סוואדה (הפסקול הממכר של “Yowamushi Pedal“. כשאני רוצה להתעורר בדרך לעבודה בבוקר אני משמיע את Rocket Sprint וכשאני מסיים ת’עבודה אני שם את Sakamichi).

הפרט המסקרן ביותר הוא שאת עיצוב המפלצות (קאייג’ו) יאייר אייג’י יאמאמורי – אנימטור בולט בסטודיו ג’יבלי משנות התשעים ועד ימינו (עבד על “המסע המופלא“, “הנסיכה מונונוקי” ועוד). המנגקה של “Blue Exorcist”, קאזוּאה קאטוֹ, היא שתעצב את בני-האדם באנימה.

מלבד נטפליקס, סדרת האנימה תשודר גם ברשתות השידור ביפן באפריל 2021 – משמע זו אנימה שתעלה בנטפליקס, אבל היא לא של נטפליקס (חדשות טובות, לא?). צריך רק להחזיק אצבעות שהסדרה תהיה מוצלחת יותר מטרילוגיית סרטי ה-CGI שכתב גן אורובוצ’י ושודרה גם היא בנטפליקס.


סדרת המנגה הידועה של קלאמפ, “טוקיו בבילון” (שחוגגת השנה 30) תזכה לסדרת אנימה חדשה – Tokyo Babylon 2021, כך גילינו בהכרזה שלוותה בטיזר קצר.

מודה, לא התלהבתי, ואני מדבר על האנימציה, כן? היא נראית די גנרית. את “טוקיו בבילון” עצמה לא קראתי אז אני לא שותף להתלהבות של עדת המעריצים.

מי שלא מכיר, המנגה (ובהתאמה גם פרקי ה-OVA שיצאו בעקבותיה בשנות התשעים) עוסקת בחבר’ה צעירים שמטפלים בתרחישים על טבעיים… או משהו כזה. שוב, אני לא באמת יודע. אבדוק מתוך סקרנות כי Tokyo Babylon הוא כותר אהוב.


טוב, זו הייתה רק שאלה של זמן: סדרת המנגה הנהדרת The Way of the Househusband (או (Gokushufudō) תקבל עיבוד אנימה… בנטפליקס!

את הגיבור, חבר יאקוזה לשעבר שהופך לעקר בית, ידבב קנג’ירו טְסודה (אוברהול מ-My Hero Academia), שזה לא מפתיע כי טסודה גילם את הדמות בסרטון לייב אקשן שנה שעברה. צ’יאקי קון (Sekaiichi Hatsukoi) תביים את האנימה עבור סטודיו J.C Staff.

הסדרה תעלה ב-2021 וזה יהיה נהדר.


אם אתם חושבים שהפוסטר לסרט האנימה Pompo: The Cinephile מוזר ומדהים, זה כי עוד לא ראיתם את הטריילר:

וואו.
אם לא הבנתם כלום, מזל שיש תקציר: ז’ואל דוידוביץ’ פומפונט, פומפו-סאן בקיצור, היא מפיקה בבירת הסרטים נְיָהליווד שמוציאה את המקסימום משחקנים ואנשי צוות, אבל היא מפיקה רק סרטי אקשן זולים וסרטים ארוטיים – עד שהעוזר שלה ג’ין, תולעת סרטים, מביים סרט על פי תסריט שכתבה.

בראבו. מדהים. Pompo: The Cinephile ייצא לאקרנים ביפן במרץ הקרוב ואני מתחנן בפני קראנצ’ירול שיביאו את זה במקביל גם אלינו.


שוחרר טיזר ראשון לסרט שמסיים את עלילת המנגה של גינטמה (סיום “על אמת”, כי גינטמה הסתיימה יותר פעמים משאני מחליף תחתונים בשנה. כלומר 5 פעמים בערך).

עיצוב הדמויות טיפה מוזר ויש טאץ’ לא ברור של CGI, אבל מבחינת אנימציה זה הכי טוב שגינטמה אי פעם נראתה (אם לא מחשיבים את הדו-קרב מול ג’ירוצ’ו. סליחה על הסרטון באיכות הנוראית, זה הכי טוב שמצאתי).

הסרט יעלה לאקרנים ביפן בינואר ולהקת SPYAIR (שבשלב הזה מקושרת עם הפרנצ’ייז כפי ש-FLOW מקושרת עם נארוטו) תבצע את שיר הנושא שחלקים ממנו שומעים גם בטריילר.


שוחרר טריילר לסרט הלייב אקשן של The Promised Neverland.

אוי ויי. נראה כי מדובר בלייב אקשן נוסף (לצד FMA ו-Attack on Titan) שעדיף היה לתת להוליווד, כי סליחה – אך אף פאה מגוחכת לא תגרום ליפנים האלה להיראות כמו “אמה”, “נורמן”, “ריי” ו-“איזבל”.

בכל אופן, הבדיחה הזו תצא לאקרנים ב-18 בדצמבר. מזל שהעונה השנייה של האנימה תעלה בינואר. 


זה לא סוד כי אחד הבמאים האהובים עלי בתעשייה הוא מאמורו הוסודה, בחור שהקפיד לשחרר סרט לאקרנים אחת ל-3 שנים בכל חודש יולי, זאת מאז 2006. כעת הוא חשף שהוא בדרך לסיים את הסטוריבורד לסרט הבא שלו, מה שנותן לו בערך 8-9 חודשים לסיים את הפרויקט אם הוא מעוניין לעמוד בדדליין. אוף איתך קורונה.


לא ייתכן שחלפה דקה מבלי שהזכרתי את נטפליקס, אז הנה: נטפליקס אישרו סדרת אנימה על פי המנגה Thermae Romae של מארי יאמאזאקי. כן, הייתה אנימה ב-2012 באנימציית פלאש, וכן היא אחד הדברים הכי טובים שהתעשייה הזו ראתה. יותר מזה, שני סרטי הלייב אקשן נהדרים אף יותר.

מי שלא מכיר, הסדרה עוקבת אחר בונה בתי מרחץ מרומא העתיקה שמגיע לטוקיו של ימינו. אגב, אם טרם צפיתם באנימה Olympia Kyklos שמסתיימת השבוע (גם היא מבוססת על מנגה של מארי יאמאזאקי), אני לא יכול להדגיש מספיק כמה אתם צריכים לעצור הכל עכשיו ולרוץ לצפות בה (הרעיון אותו רעיון, רק עם מתעמל אולימפי מיוון העתיקה. מה? סוס מנצח לא מחליפים).


נטפליקס (אני כבר לא מסוגל לשמוע את המילה הזו) הודיעו כי הם מפיקים סדרה על פי פסיפיק רים, הסרט ההוא של גיירמו דל טורו שבכלל לא זכה לסרט המשך גרוע ואני לא יודע על מה אתם מדברים. הסדרה החדשה תעקוב אחר שני אחים שמוצאים יאגר נטוש בו הם משתמשים כדי למצוא את ההורים שלהם שאבדו.

שמעו, בתור סרט שהושפע מסדרות Mecha יפניות – סדרת אנימה נשמעת כמו הבית הטבעי של פסיפיק רים. אבל העובדה כי סטודיו פוליגון מעורב בה, ובצירוף התמונה שנטפליקס צירפו להכרזה, לא גורמים לי לחשוב שזו תהיה אנימה ששווה להשקיע בה את הזמן. מקווה להתבדות.


ממש בקרוב ייצא המשחק Assassin’s Creed Valhalla שייקח את הפרנצ’ייז אל תקופת הויקינגים, ואני כבר מתכנן לקחת חופש מהעבודה על מנת לשחק בו. מי שמתרגש חוץ ממני הוא מאקוטו יוקימורה, המנגקה של Vinland Saga יקירת לבי שעוסקת גם היא בויקינגים. בשיתוף פעולה עם יוביסופט, יוקימורה פרסם אונליין פרק קרוסאובר מיוחד בן 7 עמודים בו רואים את ת’ורפין פוגש את גיבור Valhalla, אייבור.

אפרופו Assassin’s Creed, לצד סדרת לייב אקשן שנטפליקס הודיעו עליה היום (תקופה עמוסה עוברת עליהם, הא) הם גם הכריזו על סדרת אנימה עליה יעבדו עם יוביסופט. כל עוד יוציאו צו הרחקה נגד סטודיו פוליגון, הסדרה עשויה להיות טובה.


יודעים מה? אני מתחיל לשקול פעמיים את ההחלטה שלי לנטוש את Demon Slayer, כי סרט הקולנוע שממשיך את הסדרה ואשר יצא לאקרנים לפני שבועיים – שבר שיאים בקופות הן ביום הפתיחה, הן בסופ”ש הפתיחה והן בהיותו הסרט שהגיע הכי מהר ל-10 מיליארד ין (כ-95 מיליון דולר). כעת Demon Slayer עומד על סך 102 מיליון דולר, וכל זאת כשאנחנו באמצע מגיפה עולמית.

אין לי מושג מדוע דווקא הפרנצ’ייז  הזה מצליח עד כדי כך, הזה אבל בסדר, אתן הזדמנות שניה. 


סתם שתדעו: הנטאי כבר לא חוקי באוסטרליה.


נטפליקס [מוציא שקית הקאה] הכריזו גם על האנימה Trese שאני די בטוח שהוכרזה מזמן. האנימה מבוססת על קומיקס ידוע, מופקת בפיליפינים ועוקבת אחר אלכסנדרה טרסה, בלשית שמתמחה ביצורים על טבעיים (כלומר, Cop Craft?).

לא הייתי כותב על הסדרה לולא התמונה שנטפליקס שחררו מתוכה שנראית פשוט מדהים. מנילה תמיד הייתה עיר כזו יפה או שזה ככה רק באנימציה?


כל ההכרזות הללו של נטפליקס (לצד הכרזות שפחות עניינו אותי) אינן מפתיעות אחרי שקוראים את הצהרת החברה לפיה מדיום האנימה (או, איך שהם קוראים לו – “Japanese style animation”) פופולרי מאוד בשירות. עד כמה פופולרי? לפחות 100 מיליון בתי אב צפו לפחות באנימה אחת בין אוקטובר 2019 לספטמבר 2020.

קחו את הנתון האלה בערבון מוגבל, כי נטפליקס גם מחשיבים צפיה בסרט אם ראיתם לפחות 2 דקות ממנו.


מילה קצרה על הבלוג: כפי שאתם רואים, שנת 2020 לא עקבית בפעילות הבלוג. זה נעשה בכוונה, בעיקר כדי לשמור על השפיות שלי. מה שכן, בתקופה הקרובה ייצאו ביקורות ופרויקטים שאני עומל עליהם הרבה זמן.

אתם מוזמנים להמשיך להתעדכן דרך עמוד הפייסבוק (שם פורסמו מזמן חלק מהחדשות של הפוסט הזה), ואני מזכיר, למי ששכח או הדחיק, כי קבוצת הטלגרם עדיין פעילה (כבר 3.5 שנים!) ובועטת. אם אתם מחפשים קהילה של אנשים שרוטים שמדברים על הכל, אתם מוזמנים לבוא לומר שלום ולהשתיק מיד לתמיד בגלל החפירות (ארצ’ר, אם אתה קורא את זה: אנו מתגעגעים אליך).

לקריאה נוספת

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם