קצרצרים (ינואר 2021): טריילרים ומכסי ביוב

ינואר 2021 נפתח בבאנג, אך כיוון שזה לא בלוג גיימינג ואי אפשר לדבר פה על מניית גיים סטופ – בואו נדבר על חדשות אנימה במְקום זאת.


לא מעט סדרות אנימה חדשות הוכרזו החודש, אבל רובן נשמעות גנריות להחריד. אבל מתוך כל ההכרזות יש בכל זאת כמה הכרזות שעוררו את יצר הסקרנות שלי. 

• כבר באפריל, למשל, תעלה סדרה מקורית חדשה בשם “Odd Taxi“: לנהג המונית בן ה-41 קוטאגאווה אין קרובי משפחה או חברים, אולם הוא מרבה לנהל שיחות עם הנוסעים שלו – ובהם סטודנט שחולם על פרסום ברשת, אחות שמסתירה סוד, קומיקאי כושל ואיידול בתחילת דרכה. כל השיחות הללו ואחרות מובילות את קוטאגאווה אל נערה שנעלמו עקבותיה.

מעניין. אה, וכל הדמויות פה הן חיות אנתרופומורפיות.

הסדרה עצמה מכילה אנסמבל רחב של מדבבים ידועים, ובהם נאטסוקי האנאְה, קאפיי יאמאגוצ’י, ריוהיי קימורה, סוזוקו מימורי ואחרים. סטודיו OLM (“פוקימון”, לא נזקוף זאת לרעתם) מפיק. כאמור, שידור ראשון באפריל הקרוב.

• נוסף על כך, סטודיו P.A Works חשף סדרת אנימה מקורית חדשה שתעלה ביולי (מה שאומר כי ניצבת לפנינו אחת הסדרות הפופולריות של קיץ 21′ או שעמום שאיש לא יטרח לראות). הסדרה, “Aquatrope of White Sand“, תתרחש באקווריום קטן באוקינאווה ובו עובדת קוּקוּרוּ בת ה-18. יום אחד פוגשת קוּקוּרוּ זרה מסתורית שוויתרה על חלומה להצליח כאיידול בטוקיו ועוברת לאוקינאווה כדי לעבוד באקווריום.

קינג קונג וטומב ריידר: עכשיו באנימה (אבל לא באותה אחת, למרבה הצער).

נטפליקס ואולפני לג’נדרי הכריזו ראשית על Skull Island, סדרת אנימה שתתרחש באי בו גדל הקוף הגדול שייככב אוטוטו גם בסרט “גודזילה נגד קונג” (זה למעשה אותו קונג, האנימה היא חלק מיקום המפלצות של לג’נדרי). Powerhouse Animation, אלה שיצרו את האנימה (עד כמה שניתן למתוח את ההגדרה למילה “אנימה”) של Castlevania, הם האחראים על הסדרה החדשה. נוסף על הקוף, סדרת אנימה של טומב ריידר, כזו שתתרחש אחרי עלילת טרילוגיית המשחקים האחרונה, תעלה גם היא בנטפליקס ותופק על-ידי Tractor Pants (שמץ).

• סדרה נוספת שנחשפה היא “Vivy – Fluorite Eye’s Song” (“ויוי – שיר עְין הפלואוריט”). היא לא נשמעת מעניינת בכלל, כן? אין שום פרטים על העלילה. אבל השם הזה כל-כך רנדומלי שהייתי חייב לציין אותה. הסדרה עצמה היא פרויקט מקורי מבית סטודיו Wit והכותבים של Re:Zero (גם האנימה וגם הלייט נובל). באפריל הקרוב נגלה במה מדובר.


מי שקורא את המנגה לא מופתע, אבל Attack on Titan תסתיים סופית בחודש אפריל. מה לגבי האנימה? עדיין לא ברור. העונה הנוכחית והאחרונה אמורה להסתיים באפריל גם היא, אך לפי הקצב שלה אני לא רואה כיצד היא תעבד את שארית המנגה. הימור שלי? בקרוב נשמע הכרזה על פרויקט סיום גרנדיוזי – בין אם זה סרט או מחצית עונה נוספת.


טריילר ראשון לסדרת ההמשך של Megalo Box (סדרת השנה שלי ב-2018) שנושאת את השם “Megalobox 2: Nomad”:

הסדרה החדשה מתרחשת שבע שנים אחרי קודמתה. ג’ו, הזוכה הגדול והמפתיע של טורניר מגאלוניה, מוצא עצמו נלחם שנית בקרבות איגרוף מחתרתיים, הפעם תחת הכינוי “נומאד” (נווד).

לא ברור מדוע עד שיש סדרת אנימה שאשכרה הסתיימה (ועוד כזו שהסתיימה יפה) צריך להמשיך אותה, אבל אני סומך על צוות ההפקה שהוא יודע מה הוא עושה. בכל אופן, סדרת ההמשך תעלה באפריל הקרוב שמסתמן כחודש שידור יוצא דופן.


אפרופו אפריל, שוחרר פוסטר ראשון לאחת הסדרות המדוברות של עונת השידור הקרובה: Tokyo Revengers.

חייו של טאקמיצ’י נמצאים בשפל, אולם כאשר הוא חושב כי גרוע יותר כבר לא יכול להיות – בת זוגו לשעבר הינאטה נרצחת על-ידי ארגון פשע. בדיוק אז מוצא עצמו טאקמיצ’י נוסע בזמן 12 שנים לאחור, לתקופה בה הוא עדיין יוצא עם הינאטה. טאקמיצ’י מנצל את ההזדמנות שניתנה לו כדי להסתנן אל ארגון הפשע ולמנוע את גורלה הטראגי של הינאטה.

קואיצ’י האטסומי (Deadman Wonderland) מביים את הסדרה עבור Liden Films (ארסלן סנקי), וזאת על פי מנגה שרצה מאז 2017 במגזין Weekly Shōnen.

נוסף על כך, סרט לייב אקשן יפני על בסיס המנגה (מבית אולפני וורנר) צפוי לעלות בקיץ הקרוב. סרטי לייב אקשן יפניים הם לרוב לא סיבה למסיבה אבל הטריילר, מוכרח להודות, מסקרן.


הסרט של Demon Slayer הפך השבוע לסרט האנימה הרווחי בעולם, יותר מ-“השם שלך” ו-“המסע המופלא“.

כן, אני מבולבל בדיוק כמוכם. עד כה עולם האנימה היה המעוז האחרון שחגג מקוריות: סרטים שאינם מבוססים על מנגה או סדרת אנימה מצליחה, אלא הם פשוט מכילים סיפור טוב – הם שזכו להצלחה על פני סרטי זיכיונות גנריים שיוצאים בהמוניהם. אין לי בעיה ספציפית עם Demon Slayer, אבל אני מתקשה להבין איך דווקא הפרנצ’ייז הזה מבית שונן ג’אמפ זכה להצלחה לה זכה. אבל אמתין אשכרה לצפות בסרט לפני שאשפוט.


סדרת המנגה One Piece חוגגת ציון דרך משמעותי: אלף פרקים (ציון דרך שיגיע בהמשך השנה גם לאנימה). סרטון המחווה המרגש גרם אפילו לי לדמוע, ואני בכלל לא קורא One Piece. 


גיליתי החודש כי בערוץ היוטיוב של סטודיו Gonzo (הם עדיין קיימים מסתבר) אפשר לצפות בסדרות אנימה של הסטודיו בחינם. כן, עם תרגום באנגלית. כן, גם בישראל. לא, אין Afro Samurai. אבל Red Garden למשל זו אחלה סדרה.


מה שאתם רואים בתמונה זה לא אוסף של טאזוס ענקיים (לצעירים שבכם: פוגים של פוקימון שהשמינו את ילדי ישראל בתפוצ’יפס אי שם ב-2002), אלא מכסי ביוב של פוקימון שיותקנו בקרוב ברחבי מחוז מיאגי. רבים ממכסי הביוב הם של הפוקימון לאפראס שנבחר ב-2019 להיות שגריר-תומך של המחוז. המיזם הוא חלק מפרויקט “PokeLids” שמטרתו להתקין מכסי ביוב פוקימוניים בכל 47 המחוזות של יפן (ולמעשה כבר הותקנו כאלה באיוואטה והוקאיידו). כעת יש לכם משהו מרתק לראות כאשר תטוסו לבק… אה רגע, אסור.


טקס פרסי האנימה השנתי של אמא”י (שהחל פה בבלוג כקונספט) ייצא לדרך זו השנה השלישית, והעובדה שאין השנה כנס פיזי לא תעצור אף אחד: הטקס ייערך במסגרת הכנס הדיגיטלי הארו.קום. אז כנסו, הצביעו והשפיעו על Great Pretender כדי שהיא תנצח.


משעשע ועצוב: בית המשפט ברוסיה החרים את סדרות האנימה הפופולריות “מחברת המוות“, אינויאשיקי” ו-“טוקיו גול” (כנראה הם לא אהבו את העונה השנייה. אני לא מאשים אותם). התביעה מטעם המדינה ביקשה בדצמבר להחרים גם את “נארוטו“, “אלפן לייד” ו-“Interspecies Reviewers” (מה שאומר ששופט צפה ב-“Interspecies Reviewers” והחליט שהיא בסדר).


“אמנון מהאנימה” פנה לאקדמיה ללשון העברית ושאל איך הוגים “אנימה” בשפת הקודש: אנימֵה (Anime) או אנימָה (Anima).

…והם ענו!


ולסיום – מועמד ראשון לפרס הפוסטר היפה של השנה (הסרט האחרון בטרילוגיה החדשה של Eureka Seven). אולי הגיע הזמן שאצפה סוף סוף ב-Eureka Seven.

לקריאה נוספת
2 תגובות
  1. Archer אומר/ת

    תוהה באמת למה החליטו להמשיך את מגאלו-בוקס. יתכן שהרעיון הוא לשמש שוב כמחווה עבור חלקים מתקדמים יותר במנגה Ashita no Joe , ביניהם רגעים אייקוניים מאוד שלא זכו למקבילים בעונה הראשונה, אבל בהתחשב באיך שהסתיימה אותה עונה… קשה לי לראות איך מגיעים לזה. להוציא את מגאלו בוקס לדרך עצמאית לגמרי זו גם אפשרות, אבל בתור אחד שפחות חולק בהתלהבות כלפיה וחושב שהייתה מוצלחת יותר כמחווה לג’ו המקורית מאשר כסדרה העומדת בפני עצמה, לי לפחות זה מרגיש דיי מיותר.

    שאר ההכרזות דווקא פחות תפסו אותי בינתיים, לפחות עד שנראה קצת יותר מהן. אולי חוץ מטומב ריידר, כי בכל זאת אהבתי את המשחק מ 2013 (ועוד צריך להשלים את השניים שיצאו אחריו), אבל לא יכול להגיד שאני אופטימי לגבי היכולת לתרגם את המותג הזה לאנימה, נראה לי מערבי מדי בשביל זה.

    לגבי קימטסו נו יאיבה – באמת מדהים איך היא הגיעה להישג כזה,. מניח שזה שילוב של גורמים, ביניהם חוסר התחרות בבתי הקולנוע בימים אלו מצד סרטים מערביים, זאת לצד העובדה שלא נותרו הרבה מוקדים אחרים לפנאי מלבד צפייה בסרטים. אבל גם אם נשים את המשבר העולמי בצד, ההצלחה המטאורית של הסדרה הזאת לא התחילה באותו סרט קולנוע ומשער שגם לא תסתיים בו, וכנראה שגם זה עניין של תזמון יותר מהכל.
    המנגה קיבלה אדפטציית אנימה מושקעת יותר מרוב מתחרותיה בג’אמפ, זאת במקביל לכך שכבר הייתה בעצמה בשיאה ודהרה לקראת הקליימקס. מכירות מנגה כמעט תמיד מזנקות בעקבות האנימה, אבל כשמדובר על מנגה שלמה שבדיוק נהפכה לזמינה למכירה מתחילתה ועד סופה בסמוך לסיומה של האנימה – נראה שהאפקט היה גדול פי כמה ויצר כדור שלג של הייפ עבור המותג.
    ואולי כל אלו סתם ספוקלציות והיפנים פשוט מאוד אוהבים את קימטסו נו יאיבה מסיבה לא מוסברת.

    הסרטון של וואן פיס בהחלט היה מרגש וגם הסרטון של אמנון חמוד מאוד, אם כי מכיר מספר אנשים שבוודאי היו מוחים על העובדה שאופציית הריבוי “סדרות וסרטי אנימה” במקום “אנימות” או “אנימים” לא הוזכרה בו (;

  2. Onigiri אומר/ת

    חוץ מה סרטון של וואן פיס הרבה דברים מעניינים הולכים להגיע השנה .
    מסכים עם ארצ’ר בנושא טומב ריידר מאוד אוהב את הפרנצייז אבל קשה לי לראות אותה כאנימה אבל היפנים עוד עלולים להפתיע (לפה או לשם).

    מחכה לראות עם Tokyo Revengers תעמוד בהייפ ומקווה מאוד שהיא כן.

    אנימה אמות הכי חשוב זה סדרות מצויירות מיפן.

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם