Inuyashiki

Live Action

מי מכם שאוהב את סדרת האנימה (או המנגה) המקורית של Inuyashiki אך שונא את הסוף – סרט הלייב אקשן על-פי הסדרה הוא לגמרי עבורכם. בביקורת על האנימה כתבתי כי הסדרה אמנם טובה (מה טובה? נהדרת!) אך פרק הסיום הוא מהסוג שגורם לאנשים להרים את שתי הגבות. ובכן, חדשות טובות: הסוף של הסרט יגרום לכם להרים רק גבה אחת.

לפני כן, בואו נכסה את הבסיס: Inuyashiki עוסק באחד, אינויאשיקי, אב לשניים אך נראה כמו סב לשניים. אינויאשיקי שלנו שק חבטות אנושי – הוא רוכש למשפחה כפוית הטובה שלו בית דו-קומתי, ועוד בטוקיו, מהסוג שבתל-אביב יעלה צפונה מ-4 מיליון מטבעות זהב – ואלה עוד מתלוננים: 'למה לא מואר פה?', 'הבית הסמוך נראה יותר טוב' וכו'. לכו קיביני…

ואז מגלה אינויאשיקי כי נותרו לו 3 חודשים לחיות. אם זה לא מספיק, אשתו דורשת להעיף מהבית את הכלב, היצור היחיד שרוכש לו חיבה. בשלב הזה נראה כי המוות הקרב ובא יהיה ברכה עבור איש המשפחה הנחמד, אך פיצוץ מסתורי בפארק בשעות הלילה הופך את אינויאשיקי למכונה: הוא מסוגל כעת לירות טילים בליסטיים, לעוף, להשתלט על מכשירי אלקטרוניקה ואף לרפא חולים סופניים. אינויאשיקי נהיה אל-מכני, והוא מתעל את כוחו לטובת בני-אדם (ויונה אחת) שזקוקים לעזרתו.

לצערו, לבד הוא לא היה בפארק: תלמיד תיכון בשם הירו שישיגאמי הופך גם הוא לאיירונייטור (איירון-מן + טרמינייטור) ומחליט לרצוח אנשים. הרבה אנשים. הרבה  מאוד אנשים. למה? כי הוא יכול.

סרטי לייב אקשן, ברובם, יצא להם שם רע (ובצדק במידה רבה). לזכותו של Inuyashiki (הסרט) עומדת העובדה כי Inuyashiki (המנגה) לא ארוכה והסיפור עצמו רזה: דמויות רבות אין, הנרטיב לינארי ובלי סטיות ימינה ימינה או שמאלה (למעט קרב מתבקש, במקור, מול אנשי יאקוזה). סרט הלייב אקשן חותך את מעט השומן העודף שיש במנגה ומתמקד רק בשני אינדיווידואלים בעלי אמונות שונות, ו-120 דקות הן די והותר כדי לכסות את סיפורם.

על-כן הפורמט הקולנועי מתאים פה כמו כפפה לזרוע מכנית. מי שאוהב סרטי גיבורי-על (מהסוג הבלוקבאסטרי) יאהב את Inuyashiki בזכות הנבל חסר המעצורים שלו; שישיגאמי אינו רע עם אנג'נדות אלא פסיכופת, פסיכופת שרוצח משפחות בלי להניד עפעף. כאשר מארוול עושים נבל כזה, הוא חייזר סגול גדול-ממדים ולא אחד שעשוי להיות שכן שלנו.

אתם ואני אזרחים למופת ומשלמים מִסים (אני מקווה). אבל עם יד על הלב, כמה אנשים, שאתם מכירים, יישארו ילדים טובים ירושלים במידה ויהפכו לצבא של איש אחד? שישיגמי הוא אמנם הקצנה של מוטיב יצר האדם רע מטבעו, אך לדעתי (וקראו לי פסימיסט) אינויאשיקי האנומליה בין השניים.

ערכי ההפקה, תשמחו לשמוע, גבוהים. אמנם לא מארוול-גבוהים, אך ביחס להפקות לייב אקשן אחרות מיפן, הסרט נראה טוב. חלק מסצנות התעופה באוויר לא… יעיפו אתכם, אך לעומת סרט הלייב אקשן של Attack on Titan (שנראה כמו הפקה של החינוכית) Inuyashiki הוא "אווטאר". גם על ה-CGI של סדרת האנימה יש לסרט יתרון, אך זו לא חוכמה גדולה; סביר שתיצרו משהו ב-Paint בעיניים עצומות וזה ייראה יותר טוב.

לעומת זאת, המשחק לא יוצא מגדר הרגיל: נוריטאקה קינאשי בתור אינויאשיקי נהדר, טאקרו סאטו (קנשין מהלייב אקשן) מוכיח שאף בגילום נבלים הוא טוב, וגם קאנאטה הונגו (כחבר ילדותו של שישיגאמי, והיחיד בקאסט שדיבב את בן דמותו בסדרת האנימה) מקסים, אולם את כל השאר לא הייתי מלהק לתיאטרון קהילתי. מעצבנת אותי במיוחד אשתו של אינויאשיקי, אותה לא רק הפכו לאֵם מרשעת מהאגדות (במקור היא דווקא מגוננת על בעלה) – מי שמגלמת אותה היא בעלת כשרון משחק של אתון על הוברבורד.

נקודה שלילית נוספת מגיעה בדמות פרסום סמוי שאינו סמוי.

(רגע הפסקה כי בא לי ערגליות תות. אני לא מסוגל לפתוח את יומי ללא ערגליות תות. בזכות ערגליות תות אני מצליח לכתוב ומרגיש מאושר. ועכשיו מבצע: מי שיקנה שתי חבילות של ערגליות תות, יהיו לו בבית שתי חבילות של ערגליות תות)

משקה אנרגיה מופיע לאורך הסרט מספר פעמים, עניין שלרוב אין לי עמו בעיה, אולם לפתע משקה האנרגיה הופך לכלי-עזר משמעותי בסצנת קליימקס. אם בִמְקום רעל היו רומיאו ויוליה נחנקים למוות מביסלי בצל, איש לא היה זוכר את המחזה באותה צורה. לטעמי זה מעיב.

פרסום סמוי בצד, מדובר באחלה סרט פופקורן. מי שלא מכיר את המקור עשוי ליהנות מסרט גיבורי-על סולידי אודות פער בין-דורי, ומי שכן מכיר – ישמח לשמוע כי אין פה גרמי שמיים מפתיעים. כן, שמעתם נכון – שום אסטרואיד לא בא לבקר את כדור-הארץ. יתכן וזו הפעם היחידה שאני יכול לומר כי הסוף של גרסת הלייב אקשן טוב מזה של המקור – או לפחות לדקות ספורות, כי סצנה באמצע כתוביות הסיום מעלה מספר סימני שאלה. אם אתם מסוגלים להשתלט על יצר הסקרנות, עדיף שתפסיקו את הצפייה ברגע שעולה שם הבמאי.

Inuyashiki | יפן, 2018 | 127 דקות | מד"ב, אקשן, ערגליות תות | נוריטאקה קינאשי, טאקרו סאטו, קאנאטה הונגו, סומירה אואיסאדה, עמוד תאורה | במאי: שינוסוקה סאטו (הלייב אקשן של "Bleach", הלייב אקשן של "Gantz") | יוצר מקורי: הירויה אקו ("Gantz")


לקריאה נוספת:
Inuyashiki [ביקורת על סדרת האנימה]

inuyashikiאינויאשיקיאנימהבאנגביקורתגיבורי עללייב אקשןמאנגהמנגהסיקורסקירהסרט
Comments (2)
Add Comment
  • דארק מסויקה סאן

    רק אני חושב שזה פספוס עצום מצד הלייב אקשן לא להביא בחזרה את המדבב של אינויאשיקי מהאנימה, Kohinata Fumiyo כדי לשחק בלייב אקשן? העבודה המקורית שלו זה שחקן, והוא סופר טוב בזה. הוא גם נראה דומה לאינויאשיקי. קצת חבל.
    גם המדבב של הירו מהאנימה הוא במקור שחקן, אבל אני לא מנוסה איתו כדי לדעת כמה הוא טוב בזה (לא נראה לי שראיתי אפילו סדרה אחת שבה הוא משחק).

    • רם קיץ

      המחשבות שלי גם.
      יכול להיות שהוא פשוט לא יכול היה?