שלטון הפרסונה בדרך

יום ראשון, 24.11.13 ב-13:00 בצהריים [שעון פינלנד. אה, וישראל] התיישבתי לשתות קפה ברשת האהובה עלי – רשת האינטרנט. הסיבה הפעם הייתה מאורע חגיגי: מזה כחודשיים עמד אתר מסתורי עם התאריך והשעה שציינתי קודם. בתחתית העמוד התנוסס לוגו של צוות הפיתוח החביב על כולנו, Persona Team, מי שאחראים – לא תאמינו – על סדרת משחקי Persona. מליוני מעריצים כססו ציפורניים והתפללו שההכרזה תביא עמה את הבשורה לה כולם מצפים, Persona 5 [או Half Life 3. אבל מה הם קשורים?].

אני לא יודע כמה מכם היו עדים לבלגן בימים שלפני ההכרזה, אך התחקירים בפורומים השונים הגיעו לרמה מקצועית כמעט כמו זו של כלבוטק: זה כולל נבירה בקורות חיים של מדבבים ובקודי-פיתוח של אתרי הסדרה. ככל שקרבה שעת ההכרזה, כולם היו בטוחים בדבר אחד – משהו שקשור ב-Persona בדרך. השאלה היא מה?

ואז זה הגיע, השידור בלייב מיפן.
Atlus, יוצרת הסדרה, היא לא חברת משחקים רגילה. לא תמצאו אצלה מסיבות עיתונאים באולמות הומי אדם. לא ולא. אצל Atlus תמצאו אישה זקנה שמברברת דברים לא ברורים, ומיד אחריה את Teddie – אחד מגיבורי Persona 4 והיצור בעל הקול המעצבן בעולם. רגע לפני שניסו כולם להבין אם זו בדיחה או לא, הכריז Teddie על בדיחה חדשה, המשחק Persona Q: Shadow of the Labyrinth. או בשמו האחר: לא Persona 5.

המשחק ל-3DS לא בא כהפתעה גדולה במיוחד. כבר שנים ש-Atlus מבטיחים לנינטנדופילים משחק משלהם בסדרה, אך כולם חשבו שמדובר יהיה ברימייק של אחד המשחקים הישנים או – חס וחלילה – Persona 5 עצמו. Persona Q הוא משחק שמותאם ליכולות הגרפיות של המכשיר. Q בנוי כולו על טהרת הצ'יבי (בדומה ל-33.3% ממשחקי ה-3DS) והוא משלב את גיבורי Persona 3 ו-4, כולל שניים שלא אמורים להיות בחיים.

בשורה התחתונה מדובר בספין-אוף לא מזיק. במשך רבע שעה Teddie דיבר ודיבר ודיבר על המשחק, עד שדרך מסך המחשב ניתן היה לחוש כיצד מלבינים פרצופי המעריצים. אך אז הגיע סימן של תקווה: Teddie חדל לחפור על Q… ועבר לדבר על Persona 4: The Ultimax Ultra Suplex Hold. הפרצופים הלבנים חזרו.

משחק ההמשך ל-Persona 4 Arena אינו בגדר חדשות בכלל, היה ברור לכולם כי גרסת קונוסלה ביתית למשחק תשוחרר אחרי גרסת הארקייד שתצא בסוף החודש הזה.

"בסדר, לא נורא. יש עוד הכרזה אחת. פעם שלישית גלידה". הם רק לא ידעו שזו גלידה רקובה. Teddie החל לספר על משחק חדש: משחק בלעדי לקונסולת ה-Vita ["אהא, אהא"], מתרחש אחרי Persona 4 ["כן, כן…!"] והוא בעצם משחק ריקודים ["תמותו"].

כפי שב-Destructoid היטיבו לתאר, Persona 4: Dancing All Night נמצא בראש רשימת הדברים שלא ידעתם שאתם רוצים. המשחק נעשה בשיתוף פעולה עם סטודיו שכבר מתמחה במשחקים מהז'אנר. מככבת בו ריסה, האיידול הפופולרית מ-Persona 4, לצד קאנאמין, דמות שדיברו עליה ב-Persona 4 אך מעולם לא ראינו. כיוון שהיפנים אוהבים משחקי קצב וכיוון שהיפנים אוהבים Persona – זו הייתה רק שאלה של זמן. אני מניח שהשלב הבא יהיה משחק Persona Kart Racing.

אה, שיט. אמרתי את זה בזלזול אבל עכשיו באמת בא לי את זה.

למשך 10 דקות הספיד האינטרנט את Atlus: "אתם מתים מבחינתי", "הלכתי להתאבד" ו-"%&$@%" הן רק חלק ממאות התגובות שקראתי בצ'ט. אך עוד לפני שהספיקו כולם להשלים עם רוע הגזירה, הסתיים השידור החי בהכרזת "אה אגב, Persona 5. חורף 2014. ביי"

והעולם עצר מלכת. 

לפתע אף אחד לא שונא את שלושת המשחקים האחרים.
לפתע Atlus הם מלכי העולם.
לפתע העתיד נראה ורוד. או ליתר דיוק, אדום.

Atlus הוכיחו כי הם מלכי הטרולינג. נכון שלמעט טיזר לא קיבלנו מידע ממשי על המשחק, אך עצם העובדה שהוא במרחק של שנה מהמדפים ביפן זו סיבה מספיק טובה כדי לסלוח להם. יחד עם ההכרזה על Persona 5, מסתמן כי שנת 2014 ו-2015 הולכות להיות הגדולות ביותר עבור הפרנצ'ייז הוותיק: לא פחות מארבעה משחקים חדשים בדרך, הטרילוגיה הקולנועית של Persona 3 תמשיך ותסתיים, וכל זה מבלי להזכיר את המופע הבימתי של Persona 3 שרץ ביפן. יש מי שיגידו ש-Atlus אונסים את הדמויות של Persona 3 ו-4 (יחדיו ובנפרד הם מככבים בסדרת אנימה, סדרת סרטים ו-6 משחקים, לא כולל הרימייקים]. אם זה מה שב-Atlus צריכים כדי לעשות כדי להצדיק את Persona 5 – אין לי בעיה אפילו עם גרסת סרט הודי.

שנת 2014 הולכת להיות 'שנת הפרסונה' ביפן, בעוד ש-2015 תהיה 'שנת הפרסונה' בעולם המערבי, זאת בהנחה שלא ייקח יותר משנה לתרגם ולדבב את Persona 5. בקיצור רבותי, מי שעוד אין לו PS3 – השנה הקרובה תהיה זמן טוב להתארגן על אחד. מי שאין לו PS Vita, לא, אני לא אלווה לו את שלי. ובעלי ה-3DS – תיהנו לכם. 

אנחנו בפתחה של תקופה טובה.


סיכום זמני יציאה [מתייחס ליפן בלבד]:

 Persona Q: Shadow of the Labyrinth ל-3DS: יוני 2014.
 Persona 4: The Ultimax Ultra Suplex Hold ל-PS3: קיץ 2014.
 Persona 3 The Movie #1: Spring of Birth ל-Blu-ray: אביב/קיץ 2014.
 Persona 3 The Movie #2 לקולנוע – קיץ 2014.
 Persona 4: Dancing All Night ל- PS Vita: סתיו 2014.
Persona 5 ל-PS3: הקצה הרחוק יותר של 2014.


לקריאה נוספת
· ביקורת מלאה על Persona 4: Golden

3dsatlusPersona 3 The MoviePersona 4: Dancing All Nightpersona 5persona q Shadow of the LabyrinthPS3Spring of BirthThe Ultimax Ultra Suplex Holdvitaאטלוסיפןמשחקנינטנדוסוניפרסונה