פה אין סצנה אחרי הכתוביות

תעשיית סרטי האנימה, אם תשאלו אותי, מעניינת לא פחות – ואף יותר – מהמקבילה שלה בטלוויזיה. גם השנה (ובעיקר השנה) פרויקטים קולנועיים גדולים עומדים לצאת למסך הגדול, וחלקכם אפילו לא מודע לרובם. 

הגיע הזמן לתקן את העוול! החלטתי לעשות קצת סדר והרבה צדק, ולהביא לידיעתכם את סרטי הקולנוע העומדים לצאת לאקרנים בשנה הקרובה. החל מהמדוברים ביותר [K-ON, FMA, Evangelion 3.0 וכו’], דרך אלה שעוד יהיו מדוברים [לדוגמה Kokurikozaka kara – הסרט הבא של סטודיו ג’יבּלי] והכי חשוב: אלה המוּכָּרים פחות, אבל מעניינים הרבה יותר [רמז: בודהה, טיבט ומאקוטו שינקאי].
נא לכבות מכשירים סלולאריים, וקריאה מהנה לכולם.


K-ON! Movie
תאריך יציאה: 3 בדצמבר, 2011.

Kyoto Animation מצאו אווזה שמטילה ביצי זהב, והם לא ירפו ממנה עד הביצה האחרונה. זה יקרה רק כשהאווזה המסכנה תגסוס (עבור קהל הקוראים הפחות אינטליגנטי: K-ON = אווזה). כנראה ש-2 פרקי חוף-ים, 4 פרקי חזרות ו-10 פרקים בו המתות מתות משעמום, מחום או שניהם לא מספיקים עבור המעריצים הכבדים, ולכן זה הזמן להפיק סרט. זה הצליח עם הארוהי, הן כספית והן ביקורתית, לכן אין סיבה שזה לא יעבוד שוב. מעט חבל שסטודיו בעל ידי זהב נכנס לעולם הקולנוע רק כשמדובר בעיבודים למסך של הסדרות הפופולאריות שלו. ובכל זאת, זהו הסרט הקולנועי השני של אנשי הסטודיו, ובהפרש של שנה וחצי בלבד מהראשון. זכרו שגם ל-BONES לקח זמן עד שהם נפטרו מגלגלי העזר והוציאו את “חרבו של זר”.

הסרט של K-ON לא צפוי להמשיך את עלילת הסדרה, ואומרים שכרונולוגית הוא יתמקם בעונה הראשונה (לא שהיו הבדלים עלילתיים משמעותיים בין 2 העונות). אם אתם מצפים לסיפור גדול מהחיים, עצרו שנייה וזכרו שמדובר ב-!K-ON. דווקא חבל, כי אם הסרט מעוניין להבליט עצמו מפני הסדרה, ולא להיראות כמו מה שמסתמן כרגע כ-4 פרקים המאוגדים יחדיו, נחמד יהיה לראות את הבנות בקולג’ או מתגייסות לצבא. דווקא עכשיו, עם המאנגה החדשה בה הבנות באמת בקולג’, יש אפשרות שהדבר יקרה גם באנימה. אבל בשביל זה נאלץ לחכות לעונה שלישית.

Kokurikozaka kara
תאריך יציאה: 16 ביולי, 2011.

The Borrower Arrietty עשה רק בשנה שעברה ניסים ונפלאות בקופות ביפן, וכבר בחודש יוני הוא צפוי לעשות משהו דומה גם למערב. אך נדמה כי סטודיו ג’יבּלי לא מבזבזים זמן, ומוציאים אוטוטו לאקרנים את הפרויקט הבא שלהם: Kokurikozaka kara [מ-גבעת קורוהיקו]. יודעים מה המשותף בין שני הסרטים? הייאו מיאזאקי לא הבמאי. אני יכול עכשיו לספר לכם על משחק הכיסאות שהולך בסטודיו, ושמיאזאקי הולך לפרוש בקרוב, אבל זה לא נכון – יש לבמאי הוותיק הזה לפחות עוד 2 סרטים על הכוונת. אך לא זה העניין; בעוד Arrierty מסתמן כאחד הסרטים הטובים שיצא מתוך הסטודיו ושלא נעשה בידיהם של טקהאטה (קבר הגחליליות) או מיאזאקי (כול השאר), גם  Kokurikozaka kara עשוי להצליח לא פחות. זה כי עוד לפני יציאתו, הסרט עושה היסטוריה קטנה: מדובר בסרט הראשון של ג’יבלי המבוסס על מאנגה (או לפחות אחת שלא כתב מיאזאקי).

המאנגה המקורית מ-1980 מגוללת את חוויותיה של נערת תיכון מיוקוהומה, הנאלצת להתבגר במהרה אחרי מות אביה. כן, סרט דרמה. הפוך לחלוטין מ-“סיפורי ארץ-ים”, סרט פנטזיה מ-2006 ואחד הכישלונות הגדולים של ג’יבלי. הסיבה שאני משווה ל-“ארץ ים” היא כיוון שגוֹרוֹ מיאזאקי, הבמאי, חוזר לאותו תפקיד גם ב- Kokurikozaka kara. השאלה כיצד נתנו את מפתחות הבימוי למישהו שהפיק סרט כושל היא מתכון לדיונים מתמשכים, אבל לכו תדעו – אולי בתחום הדרמה ילך לו טוב יותר. סיבה נוספת להירגע היא בזכות אבא מיאזאקי, שמשגיח הפעם על התסריט (בניגוד לסרט הקודם, כי בתקופה ההיא השניים היו ברוגז. ובצדק).

Fullmetal Alchemist
Milos no Seinaru Hoshi
תאריך יציאה: 2 ביולי, 2011.

זוכרים שאמרתי שסטודיו BONES לא מפחדים יותר להוציא סרטים מקוריים? ובכן, זה לא אומר שהם מוכנים להפסיק עם ‘הסרטים הבטוחים’. הסרט החדש של “Fullmetal Alchemist” [הכוכב הקדוש של מילוֹס] – שלייב אקשן הוא כבר לא יהיה – אינו ממשיך את העלילה של Brotherhood, בניגוד לסרט שחתם את הסדרה הראשונה. למען האמת, הוא אפילו לא קשור עלילתית ל-Brotherhood ולכן מי שצפה רק בסדרה הראשונה יוכל לצפות בסרט באותה מידה.

העלילה מתמקדת בשני האחים לבית אלריק בעודם רודפים מערבה אחר אסיר שנמלט מהכלא בסנטרל. השניים מגיעים לעיר בשם מילוס, שם הם פוגשים את ג’וליה קריטון – נערה מסתורית השייכת לארגון ושמו “חתול שחור”.

התקציר הדל הזה לא מספיק כדי לקבוע האם יש סיבה טובה לחכות לסרט, אבל הטריילר שפורסם דווקא כן. סגנון האנימציה לא דומה בכלל ל-2 הסדרות, בטח שלא לסרט הקודם שהיה ריאליסטי יותר. אבל הוא נראה טוב, ממש טוב. אדוארד אלריק דומה הרבה יותר למקבילה שלו מהמאנגה, והסגנון החופשי מרמז שהסרט יתמקד בסצנות האקשן יותר מאשר בעלילה. במאי הסרט החדש הוא בחור אנונימי בשם קאזויה מוראטה, והרזומה שלו מכיל מספר פרקים של קוד גיאס (ומהטובים שבהם אם לשפוט בקצרה). לעומת זאת קצת קשה להשלים עם בחירת התסריטאי: יואיצ’י שינבו. הדבר היחיד שמופיע בפורטפוליו שלו הם שלושה סרטים של דוראמון. לא ראיתי את סדרת הילדים הזו, אבל אני מקווה לטובתו שהסרטים האלה ממש טובים.

עדכון [10.5]: הירומו ארקאווה, יוצרת המאנגה של Fullmetal Alchemist, תכתוב סיפור חדש לחלוטין שיקוטלג בתור “ווליום 11.5”, ויוענק לצופים שיגיעו לצפות בסרט. הסיפור, ששמו “Tabidachi no Mae Ni” [בטרם יצאו למסע], כנראה יהיה קשור לעלילת הסרט (במישרין או בעקיפים) – מה שאומר אולי שהוא לא יהיה כזה פילרי כמו שחשבנו. העובדה שהסיפור ממוקם קצת לפני אמצע הסדרה, ולא נניח לפני או מיד אחרי הווליום הראשון (אז אדוארד אלריק כבר היה אלכימאי מוסמך אך בלי דאגות ההומונקלוס על הראש) מרמז שדמויות נוספות הקשורות בציר הזמן ההוא יופיעו או יוזכרו. בהחלט מעלה את הציפיות.

Evangelion 3.0
Q Quickening
תאריך יציאה: שאלה יפה.

סרטומאניההטטרולוגיה החדשה של אבנגליון היא סדרת הסרטים המדוברת ביותר בעולם האנימה, או לפחות עד שברסרק תגיע.

ההכרזה של הידאקי אננו בזמנו כי הוא ו-Khara, הסטודיו החדש שלו, יפיקו 4 סרטי אבנגליון עבור הדור הבא גרמה להמון גבות לעלות ס”מ כלפי מעלה. אחרי שהסרט הראשון מ-2007 יצא, הגבות ירדו חזרה. הסרט היה נאמן כמעט אחד לאחד לששת פרקיה הראשונים של סדרת האנימה, ואף זכה לשבחים רבים. המבקרים הביעו התפעלות מהאנימציה הידנית המוקפדת וגרפיקת ה-CGI. אך היה זה הסרט השני, שיצא ב-2009, שזכה לגל התשואות האמיתי – ולא רק בזכות האנימציה. העלילה התפרדה  מסיפור המקור, והוצגה לעולם דמות פופולארית חדשה. הסרט נהפך לקלאסיקה עוד לפני שיצא ל-DVD.

ומאז דממה.
שנתיים אוטוטו חולפות, והציוץ הראשון לגבי הסרט עומד להתפרסם רק השבוע, כאשר גיליון Newtype החדש [ראו תמונה משמאל] יקדיש לסרט השלישי כתבה נרחבת, ויפרסם את תאריך יציאתו. ביולי כנראה שהוא לא יוקרן, אבל דווקא תאריך הפצה של סוף אוגוסט-ספטמבר לא נשמע כמו תרחיש בדיוני לחלוטין. מנגד, להוציא את הסרט ב-2012 יסביר את השמועות שנפוצו כאשר הפרויקט הגרנדיוזי הוכרז. הדיבורים היו שהסרט השלישי והסרט הרביעי יהיו במחצית אורכם, ויופצו זה לצד זה. כלומר תכלס, זו טרילוגיה בתחפושת. אבל בשביל מה להצית ספקולציות עכשיו? ממש בימים הקרובים נדע (והכתבה תעודכן בהתאם).

עדכון [10.5]: ובכן, הראיון במגזין Newtype הביא עימו…גורנישט. הראיון נערך עם צוות ההפקה של סטודיו Khara, ששפכו אור על תהליך העבודה של הסרטים. אך בנוגע לתאריך שחרורו של הסרט השלישי, הידאקי אננו אמר דבר אחד: “אנא תהיו סבלניים”. מצד שני, ראיון בסדר גודל כזה (המכיל הצצה לתוך נבכי הסטודיו) הוא אולי סנונית ראשונה בתהליך השיווק של הסרט, שנכון לעכשיו כנראה יוקרן רק בסוף 2011 או קיץ 2012. לכו תדעו, אולי הם מנסים להימנע מתחרות בשנה עמוסה כמו זו.

Yume Miru Kikai
תאריך יציאה: 2011 (?)

מדובר בסרט האחרון עליו סאטושי קון עבד בטרם מת.
בניגוד לארבעת הסרטים הקודמים של קון, הסרט החדש מכוון לילדים. לראיה: גיבוריו הם רובוטים. אך קון אמר בזמנו כי מדובר בסרט הרפתקאות פנטזי שגם מבוגרים יפיקו ממנו הנאה. כמובן שמאז מרחפת השאלה עד כמה הספיק הבמאי המוכשר לבטא מעצמו בטרם מת. לפי הדיווחים – מרבית הסטוריבורד כבר היה שלם עד הטרגדיה. את כס הבמאי תפס יושימי איטאזו, מי שהיה קודם במאי האנימציה ומעצב הדמויות בסרט, והצוות פועל לפי הנחיות ורשמים שהותיר אחריו סאטושי קון.

עוד אין תאריך יציאה רשמי, אך סטודיו Madhouse (עליהם עוד נשמע בהמשך) בונים על השנה הנוכחית. ללא יוצא מן הכלל, סרטיו של סאטושי קון יוצאים בדרך-כלל בעונת הסתיו או בחורף, וההימור שלי שזה יהיה המקרה גם הפעם. בתור סרט לילדים, הכריסמס – שגם היפנים מציינים – נשמע כמו תאריך הפצה אופטימאלי. יחד עם Kokurikozaka kara, ל-Yume Miru Kikai [מכונת החלומות] הזה יש את סיכויי ההפצה הגבוהים ביותר בישראל ובמערב (בעיקר אם הוא יהיה מועמד לאוסקר, מותו של קון ודאי יתרום לסיכוייו להגיע למעמד).

Hoshi o Ou Kodomo
תאריך יציאה:
7 במאי, 2011 (שבוע שעבר).

מאקוטו שינקאי, באמת תהיתי מה קורה איתו? סרטו האחרון היה “5 ס”מ לשנייה” שיצא ב-2007, סרט שהספיק להפוך לתופעה. ובכן, מאז הוא עבד על סרטו החדש: Hoshi o Ou Kodomo [ילדים הרודפים אחר קולות אבודים מתוך המעמקים]. שינקאי אמר כי זה צפוי להיות סרטו הארוך ביותר, חדשות טובות לחובבי סרטיו של האומן הנפלא הזה.

עלילת הסרט נסבה סביב אסונה – נערה בודדה המבלה את זמנה בלהאזין לשירים מסתוריים שיוצאים מרדיו הקריסטל שהעניק לה אביה כמזכרת, והיא יוצאת למסע בו היא מתוודעת לרוע וליופי של העולם בו אנו חיים. כן, נשמע כמו סרט של שינקאי ללא ספק. הטריילר מבטיח להיות בדיוק מה שהוא, ובהחלט לא חשוב מה תהיה איכות העלילה (אבל הכינו ממחטות ליתר בטחון), הגרפיקה המרהיבה תבטיח שהצפייה לא תהיה בזבוז של זמן.

לא לחינם קיבל שינקאי את הכינוי “מיאזאקי החדש”, כינוי שסאטושי קון קיבל עוד קודם לכן אך לאור הנסיבות אני מאמין שהלפיד יעבור אל שינקאי. אם תשאלו אותי, סאטושי קון קיבל את הכינוי הזה כהשוואה להצלחה הבינלאומית של מיאזאקי, כיוון שהסרטים של שניהם דומים כמו שפריחת החצב מזכירה מרוצי משאיות. לעומת זאת, שינקאי עוסק בנושאים דומים לאלו של מיאזאקי, ובהם בדידות, אהבה מנוכרת ותחנות רוח (הרבה תחנות רוח) – וזאת עם אנימציה טובה יותר מזו של ג’יבלי, בואו נודה.

Berserk
תאריך יציאה:
2011 (?)

לולא מעורבותו של סטודיו 4°C, הציפיות מהפרויקט החדש של ‘ברסרק’ היו גבוהות פחות. רוב הפריצות של הסטודיו לעולם הקולנועי הן אנתולוגיות שזכו להצלחה ביקורתית, והסרטים היותר ‘רגילים’ שלהם לא בדיוק עוסקים בנושאים פופולאריים, כמו Tekkon Kenkreet למשל. אך ניסיון רב יש להם, רק תראו את Spriggan, First Squad ו-Steamboy. המילים “אקספרימנטאלי” ו-“הצלחה” הן חברות טובות בלקסיקון של הסטודיו, ובכול זאת: ברסרק? תארו לכם שסטנלי קובריק היה מביים את שר הטבעות. המעריצים לא יכלו לבקש מתנה יותר טובה מזו.

סדרת האנימה, יש שיגידו המצליחה ויש שיגידו המצליחה יותר, החלה באוקטובר 97 והסתיימה חצי שנה מאוחר יותר. אנשי הסטודיו של הסדרה, OLM, לא בנו על עונה נוספת, לא כול עוד פוקימון מזרימים להם כסף. המאנגה ממשיכה ללכת עד היום (ללכת, לא לרוץ. הפרקים מתפרסמים לפי מצב רוחו של המאנגקה, כלומר רק כאשר אוראנוס ומאדים נפגשים, בשנה מעוברת בלבד, ולא אם זה נופל על יום חול). אבל נראה שההצלחה של אבנגליון הוכיחה עצמה, ומישהו רתם את 4°C לעשות את העבודה. השמועות מדברות על פרויקט חוצה מדיומים שיכיל סרט קולנוע, סדרת טלוויזיה, עוד סרט, עוד סדרה, וכן הלאה. אחרים יספרו לכם שמדובר בשני סרטים עם סדרה באמצע. עוד לא בטוח מה נכון, אך דבר אחד סגור: סרט קולנוע, הראשון מתוך משהו, יגיע למסכים עוד השנה.

Tibet Inu Monogatari
תאריך יציאה: 2011 (?)

סרט הקולנוע שאני מחכה לו יותר מלסרטים האחרים.
סטודיו Madhouse הכריזו עוד ב-2009 על סרט חדש שגיבורו הוא נער סיני שמקום מגוריו הופך לפתע לחלק מטיבט. הסרט עוסק בהתנגשות זהויות, כיוון שמוצאו של הנער הוא מסין ועליו להשלים עם העובדה שהוא אזרח טיבטי. במאי הסרט, מאסאיוקי קוג’ימה (מונסטר, פיאנו פורסט), נסע עד לטיבט כדי לערוך את המחקר עבור הסרט החדש. מלבדו, אורוסאווה נאוקי – היוצר של מונסטר,
ילדי המאה ה-20, פלוטו ועוד, אחראי על עיצוב הדמויות.

הסרט עצמו מבוסס על נובלה סינית, וממשלת סין אף משתתפת במימונו. מובטחת לנו גראפיקה עוצרת נשימה שעוד לא נראתה כמוה, הבטחה שהסטודיו יודע לעמוד בה לאור מוצג ושמו REDLINE. עוד אין תאריך הפצה מדויק, אך הסרט עצמו כבר מוכן (או שהעותק שיוקרן בפסטיבל האנימציה הצרפתי בחודש הבא אינו שלם).

אומרים כי הסרט יופץ ב-2011, אבל השנה הזו מסיימת עוד מעט מחצית הדרך, כאשר יש עוד את “מכונת החלומות” לשחרר. לאף אחד משניהם עוד אין אפילו טיזר, לכן מישהו יאלץ לפנות את המשבצת של 2011. ולמה שניהם לא יכולים לצאת יחדיו? ובכן, כי סרט שלישי של Madhouse כבר הבטיח את מקומו במשבצת הסתיו הקרוב…

To Aru Hikūshi e no Tsuioku
תאריך יציאה: סתיו 2011.

מבוסס על לייט נובל בעלת אותו שם, הסרט מציג את צ’ארלס קארינו – הטייס של סנטה קרוז, מטוס-ים עליו הוא עושה גיחות מעבר לקווי האויב. יום אחד מוטלת עליו המשימה לטוס סולו לאורך 12,000 ק”מ כדי להגן על נערה בשם פאנה, שבמקרה לחלוטין היא הבאה בתור לכס המלוכה באימפריה. את יופייה של הנערה משווים ל-“5,000 קרני אור”, משהו שאתם יכולים לשפוט בעצמכם מצפייה בטריילר.

את הסרט מביים ג’וּן שישידו, שסדרות האנימה היחידות שביים הן “אשתי היא תלמידת תיכון”, “The Story of Saiunkoku” ו-“Hajime no Ippo: New Challenger“, שלושתן עבור Madhouse. הסטודיו מינה את התסריטאי סאטוקו אוקודרה (Summer Wars ו-“הנערה שדילגה בזמן”) לכתוב את סיפור הסרט. נוסף על כך, אחד מ-50,000 במאיי האנימציה של סרטי אבנגליון החדשים, הידנורי מאטסובּרה (בשביל מה אני טורח? כאילו באמת תזכרו את השמות) יעצב את הדמויות בהסתמך על העיצוב המקורי מהלייט נובל.

Tezuka Osamu no Buddha
Akai Sabaku yo! Utsukushiku
תאריך יציאה: 28 במאי, 2011.

הוא אולי נפטר לפני 20 שנה, אך מורשתו של אוסאמו טזוקה ממשיכה לחיות עד היום; המאנגות שלו זוכות להדפסות חדשות, וסדרות אנימה המבוססות על יצירותיו עדיין משודרות, עדות למי הוא אבי האנימה והמאנגה. כך גם החודש הזה, בסופו תצא למסכים האדפטציה החדשה ביותר ליצירה של טזוקה. הפעם מדובר על “בודהה” – המאנגה אותה כתב טזוקה בין 1972 ל-1983. סיפור המאנגה המקורית מתרחש בהודו (לא שחשבנו אחרת), והתקופה החשוכה מביאה עימה אלימות, אי-צדק ועוני מחפיר. אך לידתו של הנסיך סידהארתה מביאה תקווה עבור תושביה הסובלים של הודו. הוא יוצא למסע כדי להפוך לימים ל-גאוטמה בודהה, המנהיג הרוחני שעזר לרבים, ושתורתו הייתה הבסיס ללידת זרם הבודהיזם.

בימים כתיקונם, עיסוקם הקולנועי היחיד של Toei Animation הם סרטים של וואן פיס (או טוריקו 3D שיצא לאקרנים לא מזמן). נחמד לראות מהם משהו שונה לשם שינוי, והטריילר אכן מרהיב ביופיו – הודו העתיקה נראית נפלא והסיפור מסקרן מאוד. יש לי מילה-שתיים להגיד על עיצוב הדמויות, אבל נשאיר את הביקורת לביקורת. הטענה היחידה שלי כרגע היא לגבי שמו של הסרט, שרק להגיד אותו יגזול דקות יקרות. את התסריט כתבה רייקו יושידה (Bakuman, D.Gray-man, Remeo x Juliet ורבים אחרים), מה שמבטיח בעיקר סרט דרמתי ועוצמתי מסוגו.

הסרט הוא הראשון מתוך טרילוגיה מתוכננת, בה הסרטים השונים יעסקו בשלבים בחייו של סידהארתה. נראה שוורנר, מפיצי הסרט ביפן, לא הולכים לחפף – תקציב הסרט הראשון בלבד עומד על 11 מיליון דולר (או מיליארד ין, זה נשמע מרשים יותר). אם זה לא מספיק, X Japan יספקו את שיר הנושא לסרט.

Natsume Yūjin-Chō
תאריך יציאה:
2011.

הסרט הבינוני הראשון פה, הידד!
מדובר בעיבוד למאנגה של יוקי מידוריקאווה. הגיבורה היא ילדה קטנה שהלכה לאיבוד ביער מכושף. מי שמציל אותה הוא ילד מסתורי בשם ג’ין המסרב לתת לה לגעת בו, בטענה שזה יגרום לו להיעלם.

את הסרט, שצפוי לצאת מתישהו השנה, מביים טקאהירו אומוי עבור סטודיו Brains Base, שעשו את “The Boy Who Saw the Wind”, אולי סרט האנימה המדכא ביותר שנברא (ולא במשמעות חיובית). זו אגב לא הסדרה הראשונה של יוקי מידוריקאווה שטקאהירו אומוי מביים לה גרסת אנימה עבור אותו הסטודיו: הוא הבמאי של Natsume Yūjin-Chō, גם היא במקור של מידוריקאווה, והיא צפויה אגב לקבל עונה שלישית בקרוב. אל תתלהבו בכזו היסטריה.

Sengoku Basara
The Last Party
תאריך יציאה: 24 ביוני, 2011.

Production I.G עלו על סוס מנצח.
אישית, עוד לא יצא לי לראות את פרקי הסדרה, אך הדיבורים אודותיה הגיעו גם לאוזניהם של אנשי מערות.
הטריילר רווי אקשן ואנימציה איכותית, כיאה מהסטודיו שיצר את Ghost in the Shell. אותו הצוות אגב שעובד על סדרת הטלוויזיה חוזר גם לפיצ’ר הקולנועי.

האנימה מבוססת על סדרת משחקים של Capcom, ומתרחשת בתקופת הסנגקו (בה מתרחשות סדרות נוספות, כמו אינויאשה, ולא תאמינו – גם Sengoku Otome: Momoiro Paradox). גיבוריה הם לוחמים משושלות שונות ויריבים מרים, היוצרים ברית מפתיעה עם גנרלים נוספים כדי להפיל את השליט אודה נובונאגה. מסכן: הוא מככב היום ב-2 סדרות אנימה, כשבאחת מהן הוא שליט מפלצתי, ובשנייה הוא אישה. העלילה מעורפלת למדי, אך תעסוק כנראה במלחמת סאקיגאהארה בסופה יעלה לשלטון השוגון הבא של יפן.

Sora no Otoshimono the Movie
The Angeloid of Clockwork
תאריך יציאה: 26 ביוני, 2011.

זו הייתה רק שאלה של זמן, תודו. סדרת האנימה, המבוססת על מאנגה מאת סוּ מינאזוקי, ראתה אור ב-2007. האנימה הביאה לעולם את חזון הבנות בעלות החזה הגדול בגראפיקה עוצרת נשימה, משהו שרק Highschool of the Dead הצליחה להתעלות עליו. 2 סדרות אנימה שלמות הופקו בתקופה הזו, וזה בלי לספור את הלייט נובל, משחק ה-PSP, ה-OVA, משחק ה-DS והלייט נובל השני.

הסרט יכסה את סאגת היוֹרי מהמאנגה. זה נשמע כאילו קראתי אותה, אבל אני לא. אני כן יכול להמר בבטחה שגם בגרסה הקולנועית יהיו ציצקלח בגדלים לא קונבנציונליים, ואם הסרט יופץ בדירוג R – או מה שלא תהיה מקבילתו היפנית – יש סיכוי טוב שהצנזורה תישאר מחוץ לסרט. מי שלא מכיר, SnO עוסקת בנער חרמן בשם טומוקי, ויום אחד נופלת עליו אנג’לואידית (תבינו לבד מהלחם של אילו מילים זה מורכב) בשם איקארוס, והיא הופכת להיות המשרתת שלו.
אלוהים, תודה לך על יפן.

Friends
Mononoke Shima no Naki
תאריך יציאה: 17 בדצמבר, 2011.

נדמה שסרטי אנימציית המחשב הולכים ותופסים פופולאריות גם בארץ האנימה. אך לאור העובדה שסרט אחד בלבד מתוך רשימה של 14 סרטי אנימה הוא כזה, עוד אין מה לדאוג בקשר לעתיד האנימציה הדו-ממדית.
[עדכון – טוב, שכחו מה שאמרתי].

Friends: Mononoke Shima no Naki [חברים: נאקי מ-אי המפלצות] הוא מעין ‘שְרק’ בגרסת פולקלור מזרחית. הסיפור עוסק בשני שדים [Oni] המוצאים תינוק אנושי בו הם צריכים כעת לטפל. מדובר בסרט קומדיה היסטרי אותו מביים טקאשי יאמאזקי [הלייב אקשן של Space Battleship Yamato]. חבר להקת SMAP יתרום את קולו לשד האדום, בעוד את השד הכחול ידבב קואיצ’י יאמאדרה [ספייק מקאובוי ביבופ וקאג’י מאבנגליון]. הסרט יוקרן גם בתלת-מימד, אבל אתם יכולים ליהנות מטריילר דו-מימדי שיצא השבוע.

TEKKEN
Blood Vengeance [עודכן ב-11.5].
תאריך יציאה
: קיץ 2011

תראו מה זה, רק פתחתי פה על כך שלא צריך לדאוג בנוגע לסרטי ה-CGI, וכבר הוכרז אחד כזה לטקן.

הסרט החדש ינסה לשבור את קללת טקן. מאז הושקה סדרת משחקי המכות הפופולארית בשנות ה-90, היא עובּדה פעמיים עבור קהל אוכלי הפופקורן. הפעם הראשונה הייתה OVA בת 2 חלקים מ-1998, והביקורות…איך להגיד…לא נשארו חייבות. תחת מעטה האבק של ההיסטוריה, נשכח כול רעיון נוסף לעשות מטקן פיצ’ר מהנה, עד ששנה שעברה התעוררה הוליווד, והביאה לעולם את אחת הביקורות הפחות אוהדות באתר הזה. הסרט היה כול-כך נורא, שבעת ההכרזה על הסרט שעליו אדבר עכשיו, ביקש מהקהל קאטסוהירו האראדה (במאי טקן) “לנסות לשכוח את הסרט ההוא”.

הסיבה שהפרויקט החדש, Blood Vengeance, אינו יכול להיכשל, הוא כיוון שהסרט נעשה בידי מי שהכינו את סרטוני הפתיחה המדהימים ב-Tekken 5 ו-Tekken 6, ובתור פריק של סדרת המשחקים אני יכול להגיד לכם שהסרטונים האלה טובים לא פחות מהמשחק עצמו. Digital Frontier אחראים בין היתר לסרטי Appleseed – סרטי ה-CGI הטובים ביותר שיצאו מיפן (או לפחות עד ש-Final Fantasy: Advent Children גנבו את התואר). חוץ מזה, תראו את הטריילר, פשוט תראו אותו. איך אפשר לחרבש משהו כזה? אין לי אפילו מושג על מה העלילה, וכבר בא לי לראות את זה. חוץ מזה, שאם יש סרט אחד שיכול להיראות מעניין בתלת-מימד (כן, גם סדרת טקן לא הצליחה לברוח מהטכנולוגיה) זה הסרט הזה.

לי אישית עוד לא ברור האם תאריך ההפצה – קיץ 2011 – מדבר על יפן או ארה”ב (כנראה שניהם), אך אם אכן מדובר בתאריך תפוצה מערבי: את ה-DVD שלו נזכה לראות הרבה יותר מוקדם.

____________________________________

עד כאן, פחות או יותר (אבל בעיקר יותר).
ישנם עוד מספר סרטים שאתם, אני והמצפון שלי יודעים שאין צורך לכתוב עליהם (פוקימון 14, נארוטו 8 והבלש קונאן 9001).

תאריכי היציאה של הסרטים בכתבה הזו מתייחסים אך ורק להקרנות הבכורה בבתי הקולנוע ביפן, לכן אם אתם בונים לראות את אחד הסרטים ואין לכם חשק לרכוש בנוסף לכרטיס הקולנוע גם כרטיס טיסה ליפן – תוסיפו לתאריך היציאה משהו כמו 8 חודשים קדימה, אז גרסת ה-DVD והבלו-ריי של הסרט המדובר תשוחרר. זהו הסטנדרט ביפן רבותיי, אל תהרגו את השליח.

אם בחודש הקרוב יהיו הכרזות דרמטיות על סרטים חדשים (“סטודיו Sunrise מפיקים סרט קרוסאובר בין גאנדאם והדבורה מאיה” או משהו כזה), או אם יצוץ עדכון משמעותי על אחד הסרטים, אתם מוזמנים לחזור לכאן כדי להתעדכן. אם זה לא קרה, נדנדו לי.

 


 

עדכון [10.5] #1: התפתחות מעניינת בנוגע לסרט של Fullmetal Alchemist.
עדכון [10.5] #2: התפתחות לא מעניינת בנוגע לסרט Evangelion 3.0.
עדכון [11.5] #3: הסרט החדש של Tekken התווסף לכתבה.

לקריאה נוספת

השאר/י תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם